درآمد و مزایای شغلی در کشور اسلوونی

درآمد و مزایای شغلی در اسلوونی

اسلوونی در قلب اروپا قرار گرفته و یکی از کشورهای بسیار جذاب برای مهاجرت است. به دلیل سطح درآمدی بالا در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و اتریش، افرادی زیادی چه از کشور ما چه از کشورهای دیگر این کشور را برای کار انتخاب می‌کنند. از آنجا که کشور اسلوونی یکی از مقاصد جذاب برای کار است بهتر است به طور دقیق‌تر نگاهی به درآمد و مزایا در این کشور داشته باشیم تا با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

فهرست عناوین

معرفی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در شمالی‌ترین بخش جمهوری یوگسلاوی سابق واقع شده و بخش اعظم آن کوهستانی است. این کشور دروازه ارتباطی بین شبه‌جزیره بالکان و مرکز و غرب اروپا است. لازم است بدانید که این کشور به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود که بخش غربی آن از پیشرفته‌ترین امکانات برخوردار بوده و جمعیت زیادی در این بخش ساکن هستند؛ بخش شرقی کمتر توسعه یافته و اغلب فعالیت مردمان آن بخش، کشاورزی است. پایتخت کشور اسلوونی، Ljubljana است که از نظر توسعه اقتصادی و هم‌چنین تمرکز اماکن اداری، فرهنگی، تفریحی و علمی بهترین و پرطرفدارترین شهر این کشور برای زندگی است.

بررسی سطح عمومی درآمد و مزایا در کشور اسلوونی

نرخ بیکاری در سال‌های اخیر در کشور اسلوونی کاهش چشمگیری داشته و به حدود 6 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده هم‌چنان بهبود یابد.

مطابق قانون کار کشور اسلوونی، کارگران باید در هفته بین 36 تا 40 ساعت کار کنند. البته در راستای حفظ تعادل کار و زندگی، افراد سالیانه از 20 روز مرخصی با حقوق بهره‌مند هستند.

میانگین درآمد ماهیانه در کشور اسلوونی بین 6300 یورو است که از بسیاری از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اتریش، مجارستان و… بالاتر بوده و همین موضوع اسلوونی را به یک مقصد جذاب برای مهاجرت بدل می‌کند.

حداقل و حداکثر حقوق دریافتی در کشور اسلوونی به ترتیب 860 و 28000 یورو است که البته بسته به عواملی چون میزان تحصیلات، نوع شغل، تجربه کاری و… متغیر است.

عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد در کشور اسلوونی

عوامل زیادی بر میزان درآمد در کشور اسلوونی تاثیر می‌گذارند. اولین عامل، تجربه کاری است. افرادی که بیش از 5 سال تجربه کاری دارند، بیشترین درصد افزایش حقوق را دریافت می‌کنند. عامل بعدی، میزان تحصیلات است. افرادی که مدرک کارشناسی ‌ارشد دارند نیز 29% نسبت به افرادی که لیسانس دارند، درآمد بیشتری دریافت می‌کنند.

جالب است بدانید افرادی که در شرکت‌های دولتی کار می‌کنند 13% بیشتر از کارکنان شرکت‌های خصوصی حقوق دریافت می‌کنند و درآمد کارکنان مرد حدود 7درصد بیشتر از کارکنان زن است.

درآمد ماهیانه مشاغل مختلف در کشور اسلوونی

روند افزایش درآمد در کشور اسلوونی از سال 2017 تاکنون تقریبا ثابت بوده و می‌توان گفت که هر سه سال، حدود 4% افزایش داشته است. در جدول زیر میانگین درآمد ماهیانه مشاغل مختلف در کشور اسلوونی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم:

عنوان شغلی

میانگین درآمد ماهیانه (یورو)

مدیر مالی

12300

عکاس

4400

حسابدار

3800

مدیر دفتر

4100

منشی

3200

معمار

5300

خلبان

7000

مهندس هوافضا

6700

مکانیک

3300

مدیر بانک

8300

مدیر پروژه

5600

معلم

4600

مهندس مکانیک

5900

مدیرعامل

13700

مهندس عمران

5600

مهندس برق

6000

دندانپزشک

14000

پزشک عمومی

12600

چشم‌پزشک

11000

متخصص زنان و زایمان

15100

سرآشپز

4700

متخصص تغذیه

13500

پزشک هسته‌ای

14000

اورولوژیست

21000

وکیل

9000

داروساز

6500

پرستار

4800

مهندس IT

4900

پرستار کودک

3900

مترجم

5000

گرافیست

4300

تحلیل‌گر مالی

6300

 

مشاغل پرطرفدار در کشور اسلوونی

پیش از این که اقدام به دریافت ویزای کار اسلوونی کنید باید درباره مشاغل موردنیاز این کشور و رشته‌های تحصیلی پرتقاضا اطلاعات دقیقی داشته باشید. در واقع هر کشوری هر ساله مشاغلی را معرفی می‌کند که در آن شغل‌ها نیاز به نیروی کار دارد و به این طریق افراد می‌توانند با توجه به شرایطشان و نیاز آن کشور برای مهاجرت کاری اقدام کنند. کشور اسلوونی برای مشاغل مختلفی اقدام به جذب نیروی متخصص و ماهر می‌کند که در این میان برخی از مشاغل بیش‌تر موردنیاز بوده و به دنبال آن بازار کار بهتری دارند. تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

  • حسابداری
  • مدیریت کشتی
  • مهندس IT
  • مهندس تکنولوژی
  • مدیر داخلی
  • بازاریابی
  • مدیریت پروژه
  • مدیریت مالی

 



روش‌های یافتن کار در کشور اسلوونی

درآمد و مزایای شغلی کشور اسلوونی افراد زیادی را وسوسه می‌کند تا برای گرفتن ویزای کار این کشور اقدام کنند. اما چطور باید در اسلوونی کار پیدا کنید و شاغل شوید؟

دو راه برای دریافت ویزای کاری و ورود به بازار کار اسلوونی وجود دارد. در روش اول، به عنوان کارآفرین در این کشور اقدام به ثبت شرکت کرده و ویزای کاری دریافت می‌کنید. در روش دوم، باید یک کارفرما پیدا کنید که از شما دعوت به کار کند. پس از بررسی صلاحیت شما از سوی کارفرما و دولت، اگر مشکلی نباشد، ویزای شما صادر می‌شود. می‌توانید توضیحات کامل آن را در مقاله شرایط کاری در کشور اسلوونی مطالعه کنید.

اما برای پیدا کردن کارفرما هم می‌توانید از طریق لیست مشاغل موردنیاز اسلوونی که در بخش قبل راجع به آن صحبت کردیم، اقدام کنید؛ هم از روش‌های دیگر مانند موسسات، سایت‌های معتبر و اپلیکیشن‌های کاریابی استفاده کنید.

مزایای شغلی در کشور اسلوونی

بازار کار اسلوونی همواره متخصصین و نیروهای کار خارجی را از کشورهای سراسر جهان در حوزه‌های شغلی مختلف جذب می‌کند. کار در اسلوونی مزایای بسیاری به همراه دارد و به همین خاطر طرفداران دریافت ویزای کاری اسلوونی روز به روز در حال افزایش هستند. از آن‌جایی که اسلوونی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی استاندارد پیشرفت‌های زیادی کرده، محیط امن و باثباتی برای فعالیت در تمامی مشاغل و حوزه‌ها برای افراد فراهم کرده است.

اگر در یک حرفه دارای تخصص و مهارت هستید خیالتان راحت باشد که با کار در کشور اسلوونی می‌توانید امنیت مالی داشته باشید.

کشور اسلوونی در زمینه مبادلات تجاری به پیشرفت ۲۱۵.۹۵ میلیون یورویی رسیده است. واردات و صادرات در این کشور نسبت به سال‌های گذشته نیز به رشد ۲۹ و ۲۸ درصدی رسیده است. هم‌چنین در زمینه جذب توریست رشد 99 درصدی را تجربه می‌کند که نشان از پیشرفت‌های اقتصادی کشور اسلوونی دارد.

موضوع بعدی، بیمه و تسهیلات درمانی در کشور اسلوونی است. بیمه درمانی در این کشور برای همه افراد اجباری است. درصورتی که در یک شرکت مشغول به کار باشید هزینه بیمه از درآمد ماهیانه شما کسر می‌شود. در این کشور تلاش می‌شود تا جای ممکن قیمت خدمات بهداشتی و دارو پایین باشد تا همه به آن‌ها دسترسی داشته باشند. هم‌چنین فرد بیمه‌شده و خانواده او می‌توانند از مزیت‌های بیمه استفاده کنند.

خلاصه اینکه، اسلوونی کشوری مهاجرپذیر است که بازار کار آن در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و به همین خاطر از طرفداران زیادی در بین متقاضیان دریافت ویزای کاری برخوردار است. در این مطلب مهم‌ترین نکات درباره درآمد و مزایای شغلی در کشور اسلوونی و مشاغل مورد نیاز در این کشور را بررسی کردیم تا با آگاهی و اطلاعات دقیق بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. در صورتی که سوالی داشتید می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید.