هزینه‌های زندگی در کشور اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی

انتخاب اروپا به‌عنوان مقصدی برای تحصیل یا کار به دلیل شرایط مناسبی که بیشتر کشورهای این قاره دارند یک انتخاب مناسب است. افراد زیادی برای داشتن زندگی بهتر به کشورهای مختلف این قاره مهاجرت می‌کنند تا از شرایط مناسب زندگی در قاره سبز استفاده کنند. یکی از موضوعات مهمی که باید پیش از انتخاب مقصد به آن توجه داشته باشید، هزینه زندگی است. برای بسیاری از افراد این موضوع محدودیت زیادی ایجاد می‌کند به همین دلیل لازم است درباره مخارج زندگی اطلاعات دقیق و البته به‌روز داشته باشید.

اسلوونی یکی از کشورهای واقع در اروپا است که شرایط اقتصادی مناسب و رو به رشدی  دارد. با وجود این، بهتر است نگاهی هم به هزینه‌ها و مخارج داشته باشید تا بهتر تصمیم بگیرید. در این مقاله به‌طور مفصل درباره مخارج زندگی در این کشور توضیح می‌دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

شرایط عمومی هزینه‌های زندگی در کشور اسلوونی

کشور اسلوونی با موقعیتی عالی در قلب اروپا، شاهراه اتصال دریای بالکان به غرب و مرکز اروپا است و همین موقعیت جغرافیایی فرصت‌های اقتصادی مناسبی برای این کشور ایجاد کرده است. پایتخت اسلوونی، لیوبلیانا است که بزرگترین و مدرن‌ترین شهر این کشور به‌شمار می‌رود. اسلوونی در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد که مردم آن از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

میانگین سنی در کشور اسلوونی بالا است و به همین دلیل این کشور با کمبود نیروی کار ماهر در اکثر بخش‌ها روبرو است؛ این موضوع در کنار سطح درآمد بالا سبب شده است که کشور اسلوونی به مقصدی پرطرفدار برای مهاجرت کاری تبدیل شود.

هزینه زندگی در کشور اسلوونی بستگی به عادات افراد و محل زندگی دارد. مسلما زندگی در لیوبلیانا (پایتخت اسلوونی) هزینه بیشتری نسبت به سایر شهرها دارد اما به همان میزان از رفاه بیشتری نیز برخوردار می‌شوید.

هزینه مواد غذایی در کشور اسلوونی

خورد و خوراک یکی از اساسی‌ترین نیاز انسان برای زندگی است که البته با راهکارهایی که دولت اسلوونی دارد، سعی شده تا هزینه‌های مربوط به آن در کشور اسلوونی زیاد نباشد. با وجود این گاهی بخش زیادی از هزینه‌های شما برای خوراک صرف می‌شود و لازم است نگاه دقیقی به آن داشته باشیم. جدول زیر کمک می‌کند تا این هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنید.

کالا

متوسط هزینه (یورو)

۱ کیلو گوشت گوساله

8

۱ کیلو مرغ

6

برنج

1.5

شیر

1

سیب‌زمینی

0.8

آب معدنی

1.5

نان

1.14

۱ کیلو سیب

1.3

۱ کیلو پنیر

7

۱ کیلو پیاز

0.8

تخم‌مرغ (12 عددی)

1.8

۱ کیلو شکر

1

۱ کیلو گوجه‌فرنگی

1.7

یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت اسلوونی

7

سه وعده غذا در رستوران متوسط

30

کاپوچینو

1.6

 

هزینه مسکن در کشور اسلوونی

هزینه زندگی در کشور استرالیا

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هزینه‌های زندگی در کشور اسلوونی، هزینه‌های مربوط به اجاره یا خرید مسکن و قبض‌های خدماتی است. در جدول زیر متوسط هزینه‌های مربوط به مسکن در کشور اسلوونی آمده است.

نوع مسکن

هزینه (یورو)

اجاره ماهیانه آپارتمان 85 متری در بهترین محله

1200

اجاره ماهیانه آپارتمان 85 متری در سایر محله‌ها

830

اجاره ماهیانه سوییت 45 متری در بهترین محله

660

اجاره ماهیانه سوییت 45 متری در سایر محله‌ها

460

خرید آپارتمان در مرکز شهر (هر مترمربع)

2500

خرید آپارتمان در خارج شهر (هر مترمربع)

2000

هزینه ماهیانه آب، برق، گاز و…

140-200

 

هزینه حمل‌ونقل در کشور اسلوونی

در کشور اسلوونی سیستم حمل‌ونقل عمومی مناسبی وجود دارد که هزینه‌های آن نیز معقول است و اگر از قطارهای شهری، مترو، اتوبوس یا حتی دوچرخه استفاده کنید بخش زیادی از هزینه‌های شما کم می‌شود. در جدول زیر متوسط هزینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل آورده شده است:

نوع حمل و نقل

هزینه (یورو)

بلیط یک طرفه مترو

1.3

بلیط ماهانه

37

تاکسی (ورودیه)

1

کرایه هر مایل تاکسی

1.6

بنزین

4

 

هزینه درمان و بهداشت در کشور اسلوونی

بیمه‌درمانی در کشور اسلوونی پیشرفت زیادی داشته است و وضعیت بیمارستان‌های دولتی بسیار بهتر از قبل شده و خدمات اولیه بهداشت و درمان در کشور اسلوونی به صورت محلی سازماندهی می‌شوند که به صورت یکسان برای ساکنین و مهاجرین در دسترس است. سایر هزینه‌های درمان و بهداشت در کشور اسلوونی به شرح زیر است:

خدمات

هزینه (یورو)

ویزیت پزشک خصوصی

58

داروی سرماخوردگی

5

شامپو

3

خمیردندان

3

دئودورانت

4

 

هزینه تحصیل در کشور اسلوونی

بخش دیگری از هزینه‌های زندگی در کشور اسلوونی شامل هزینه‌های مربوط به تحصیل است. هزینه سالیانه تحصیل در مدارس بین‌المللی برای 1 کودک، حدود 8700 است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 1500 یورو است در حالیکه متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد، 2200 یورو و برای مقطع دکتری بین 3000 تا 5000 یورو است. البته این هزینه‌ها بسته به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، متغیر است.

 

سایر هزینه‌های زندگی در کشور اسلوونی

بخش دیگری از هزینه زندگی در کشور اسلوونی وجود دارند که در لیست‌های قبلی اشاره نشد اما نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. برای مثال هزینه تفریحات، مهدکودک، اینترنت و … مخارجی هستند که اطلاع از آن‌ها خالی از لطف نیست.

خدمات

هزینه‌ها (یورو)

بلیط سینما

6.5

بلیط تئاتر

40

باشگاه بدنسازی (ماهیانه)

39

اجاره زمین تنیس

14

نرخ ساعتی نظافتچی

9

تلفن (دقیقه‌ای)

0.06

اینترنت (ماهیانه)

33

مهدکودک (ماهیانه)

369

اصلاح موی سر آقایان

17

هزینه مالیات در کشور اسلوونی

نرخ مالیات بر درآمد در کشور اسلوونی بستگی به شغل افراد متفاوت است و رقم آن از 16 تا 50 درصد متغیر است.

مالیات وسایل نقلیه موتوری از 0.5 درصد، برای اتومبیل‌های بنزینی از 28 درصد برای خودروهای دیزلی بین 1 تا 31 درصد تعیین شده است. مالیات نقل و انتقالات برای املاک غیرمنقول در کشور اسلوونی 2 درصد و مالیات بر ارزش افزوده برای کالاها و خدمات در اسلوونی 20 درصد است.

خلاصه اینکه، در این مقاله به بررسی هزینه‌های زندگی در کشور اسلوونی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب این کشور برای کار یا مهاجرت پرداختیم. در این مطالب تلاش شد تا بخش‌های مختلف هزینه شامل خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل و … به طور دقیق بررسی شود تا با آگاهی و اطلاعات دقیق بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. در صورتی که سوالی داشتید می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید.