آشنایی با موسسات کاریابی کشور کانادا

آیا در جستجوی موسسات کاریابی در کانادا هستید که در سال 2022 کارکنان خارجی و مهاجران را استخدام می‌کنند؟ آیا به همراه این به دنبال خدمات مشاوره شغلی به عنوان یک مهاجر در کانادا نیز هستید؟ اگر اینطور است در این مقاله به جواب بسیاری از سوالات خود درباره موسسات کاریابی در کانادا و نحوه کار آن‌ها به ویژه برای تعداد زیاد مهاجران این کشور می‌رسید. 

در کانادا بیش از صدها موسسه کاریابی وجود دارد و ما اینجا فهرستی از معتبرترین آژانس‌های کاریابی و مشاوره‌های شغلی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم در شهرهای مورد علاقه خود، مانند تورنتو، ونکوور، ادمونتون یا کلگری، شغل و خدمات استخدامی بهتری داشته باشید. موسسات کاریابی کشور کانادا در سال 2022 موثرترین و کارآمدترین استخدام کنندگان در جهان هستند. 

فهرست عناوین

6 چک لیست ساده برای جستجوی کار در کانادا

برای یافتن شغل متناسب با تخصص و تحصیلاتتان در کانادا به این شش مرحله توجه کنید. ببینید کجای این مراحل نیازمند تقویت و بالا بردن دانش دارید. کار را از همین حالا شروع کنید!

  • مرحله 1: به عنوان یک مهاجر حتما به مجوز کار نیاز دارید
  • مرحله 2: CV خود را به‌روز کنید
  • مرحله 3: انتخاب کنید برای کدام شرکت می‌خواهید درخواست کار دهید
  • مرحله 4: برنامه‌های استخدامی موسسات کاریابی کانادا را دنبال کنید
  • مرحله 5: روی شبکه‌سازی و بهبود ارتباطات شغلی خود کار کنید
  • مرحله 6: مطمئن شوید که مدارک شما معتبر است. 

موسسات کاریابی در کانادا چه می‌کنند؟

پیدا کردن کاندیدای مناسب برای شغل مناسب در یک بازه زمانی محدود واقعاً کار دشواری است. موسسات کاریابی در کانادا مانند پلی هستند که به ارتباط کارفرمایان با کارمندان کمک می‌کنند. موسسات کاریابی وجود دارند تا به شرکت‌ها کمک کنند تا نامزدهای مناسب با نقش شغلی خالی مانده را پیدا کنند. استخدام متقاضی کار مناسب در بازار رقابتی امروز کانادا بسیار ضروری و مهم است.

آژانس‌های کاریابی و استخدام سه هدف اصلی را دنبال می‌کنند:

  • به شرکت‌ها و کارفرمایان در استخدام کارمندان برای مشاغل خالی خود کمک می‌کنند
  • جویندگان کار را با موقعیت‌های کارفرما مطابقت می‌دهند
  • آزمون یا ارزیابی مهارت‌های مرتبط با شغل مورد نظر را از طرف شرکت‌ها انجام می‌دهند

موسسات کاریابی کانادا چه هزینه‌هایی از شما دریافت می‌کنند؟

  • هزینه‌های قابل دریافت:

استخدام کنندگان می‌توانند  از جویندگان کار و متقاضیانی که به آن‌ها مراجعه کرده‌اند برای خدمات خاصی هزینه دریافت کنند. نمونه‌هایی از خدمات قابل پرداخت می‌تواند شامل تهیه رزومه، آموزش مهارت‌های شغلی و… باشد. در چنین شرایطی، باید یک توافقنامه کتبی جداگانه وجود داشته باشد که هزینه را ذکر کند. با این حال، هزینه نباید به عنوان شرطی برای کمک به فرد برای یافتن کار در نظر گرفته شود.

  • هزینه‌های غیرقابل دریافت:

موسسات کاریابی نمی‌توانند از کسی که به او برای یافتن کار کمک کرده‌اند، هزینه‌ای بخواهند. این موسسات هم‌چنین از مطالبه یا نگهداری سپرده یا وثیقه از کارمند جویای کار، منع شده‌اند، حتی اگر وعده بازپرداخت هزینه وجود داشته باشد. آژانس استخدامی نمی‌تواند به کارفرما دستور دهد که هزینه‌های خدمات موسسه را از کارمند باز پس گیرد.

مزیت موسسات کاریابی کانادا چیست؟

برای دانستن تاثیرگذاری موسسات کاریابی در کانادا بد نیست بدانید که در سال گذشته در مجموع 5 هزار و 200 موقعیت شغلی با موفقیت توسط این موسسات با استخدام نیروهای خارجی پر شده است.

برای جویندگان کار، بزرگترین مزیت کار با موسسات کاریابی کانادا این است که این موسسات به بازار کار داخلی کشور کانادا دسترسی دارند. آن‌ها می‌توانند از طریق شبکه‌های گسترده خود به راحتی به کارفرمایان دسترسی پیدا کنند. برای کارفرمایان نیز استفاده از موسسات استخدامی، روشی قابل اعتماد و صرفه‌جویی در زمان برای یافتن کارمندان مناسب هستند.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در کانادا را دیده‌اید؟

دلایل استفاده از موسسات کاریابی کانادا:

  1. صرفه‌جویی در وقت شرکت 
  2. کیفیت نامزدهای ارائه شده توسط موسسات کاریابی بالاتر است
  3. برای کسب و کارهای نوپا بسیار مفید است

انتخاب موسسات کاریابی مناسب در کانادا

مهم‌ترین گام برای شناسایی یک موسسه کاریابی معتبر و کارآمد این است که موسسه‌ای را انتخاب کنید که با معیارهای شما مطابقت دارد. مثلا اگر به دنبال کار کوتاه‌مدت یا موقت هستید، انتخاب شما باید یک موسسه کاریابی در حوزه نیروی انسانی باشد. یا می‌توانید  برای سطوح مختلف استخدامی دائمی و موقت از یک موسسه کاریابی عمومی استفاده کنید. یک موسسه عمومی کاریابی در کانادا ممکن است در برخی زمینه‌ها بیشتر تخصص داشته باشد و برخی زمینه‌های حرفه‌ای را اصلا کار نکند. بنابراین قبل از ادامه کار، باید بررسی کنید که آیا این موسسه خاص با معیارهای شما مطابقت دارد یا خیر.

اینجا 7 تا از معتبرترین موسسات کاریابی کانادا برای مهاجران را معرفی کرده‌ایم:

  1. Global Hire 

Global Hire، یک موسسه کاریابی با شعبه‌هایی در ادمونتون، کلگری و آلبرتاست و متقاضیان کار خارجی را در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل، جوشکاری و سایر بخش‌های کار تخصصی در کانادا را برای کارفرمایان این بخش‌ها استخدام می‌کند. 

  1. Hays Recruitment کانادا

Hays علاوه بر فعالیت‌های خود در 33 کشور، دفاتری در کانادا نیز دارد. از جمله مکان‌هایی در ونکوور، ادمونتون، تورنتو و مونترال که ایرانیان بسیاری را هم در خود دارند. کارفرمایان فعالانه به دنبال کاندیداهای مناسب برای موقعیت‌های زیر هستند:

  • حسابداری و امور مالی
  • ارائه‌دهندگان خدمات در صنعت بانکداری و مالی 
  • معماران، مهندسان، و مشاوران املاک و مستغلات
  • مسئولیت‌ها در بخش منابع انسانی
  • ICT یا فناوری ارتباطات و اطلاعات
  • لجستیک
  • ساخت و ساز
  • کارمندان دفتری و اداری
  • تدارکات و مدیریت زنجیره‌تامین 
  • منابع و معدن 
  • فروش و بازاریابی 
  • مالی
  1. Cowan International در مونترال

Cowan International یک موسسه کاریابی است که خدمات مختلفی را به مشاغل و افراد در سراسر جهان ارائه می‌دهد. شعبه مونترال این موسسه کاریابی در طول بیش از شش دهه، فرصت‌هایی را برای نامزدهای کاری واجد شرایط در بخش‌های منابع، مهندسی و ساخت‌وساز فراهم ساخته است.

  1. Drake International در تورنتو

Drake International که در دهه 1950 تأسیس شد و در تورنتو مستقر است، علاوه بر اتصال کارکنان برجسته به شرکت‌های دارای موقعیت‌های شغلی خالی، به دنبال استعدادهای برجسته در سراسر کشور کانادا و در سطح بین‌المللی است.

  1. مایکل پیج کانادا

مایکل پیج که دفاتری در شش قاره دارد، متخصص در مرتبط کردن دانش بازار کار کشور کانادا و شبکه‌ای از جویندگان کار در این کشور است. این موسسه کاریابی در کانادا با همکاری شرکت‌ها و متقاضیان، یک استراتژی مشاوره‌ای خاص خود را به کار می‌گیرد که برای هر فردی به صورت جداگانه طراحی شده است. به این ترتیب شانس پیدا کردن شغل برای متقاضیان افزایش می‌یابد. 

  1. Canadian Staffing Consultants Ltd.

Canadian Staffing Consultants نیز یکی دیگر از بهترین موسسات کاریابی بین‌المللی در کانادا و دفتر آن‌ها در تورنتو مستقر است. آن‌ها از طیف گسترده‌ای از خدمات استخدامی بهره می‌برند که شامل مشاوره مالی، برنامه ریزی مالی، کار انعطاف پذیر، خدمات حقوق و دستمزد، خدمات کارکنان و همچنین راه‌حل‌های کاریابی برای کارمندی است. 

شما به عنوان یک مهاجر که در یک زمینه خاص مهارت بالایی دارید، می‌توانید برای استخدام در یک شرکت کوچک یا بزرگ کانادایی با مشاوران این موسسه کاریابی کانادا تماس بگیرید.

  1. Global Consulting Group Inc.

گروه مشاوره گلوبال یکی از بهترین موسسات کاریابی بین‌المللی در کاناداست که می‌توانید برای استخدام با آن مشورت کنید. به عنوان یک استعداد خارجی، آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا با جستجوی موقعیت‌های شغلی و کارفرمای مناسب کانادایی، حتی از مهارت‌ها و صلاحیت‌های خود فراتر بروید. 

از این رو، گروه مشاوره گلوبال به اتباع خارجی از کشورهای مختلف جهان کمک کرده است تا در بخش‌های مختلف کاری در کشور کانادا استخدام شوند. این بخش‌ها شامل مراقبت‌های بهداشتی، فناوری اطلاعات، مهندسی، خدمات مالی و غیره است.

  1. Renard International Hospitality Search Consultants 

رنارد اینترنشنال با داشتن بهترین موسسه کاریابی در حوزه مهمانداری و کارهای خدماتی بین‌المللی در کانادا، می‌تواند به شما کمک کند تا در این بخش استخدام شوید. این موسسه کاریابی حدود 51 سال است که فعالیت می‌کند. آن‌ها بر استخدام جویندگان کار برای موقعیت‌های شغلی مالی و حسابداری و همچنین سمت‌های مدیریتی در سطح اجرایی هم متمرکز هستند. 

اگر در کانادا ساکن هستید، با یک جستجوی سریع اینترنتی با عبارت «job agencies near me» نتایج زیادی را به دست می‌آورید که بسیار به کارتان می‌آید. همکاری با این موسسات به صورت قانونی و معتبر در کانادا می‌تواند به شما علاوه بر کاریابی در رشد استعدادها و تقویت مهارت‌های حرفه‌ای نیز کمک کند. 

Telegram
LinkedIn