مقایسه شهرهای انگلستان برای مهاجرت کاری

انگلستان به دلیل شرایط مناسب اقتصادی و فرصت‌های کاری زیاد، همیشه یکی از شهرهای جذاب برای مهاجرت کاری بوده است. مانند بقیه کشورهای دنیا، زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و باید هرکدام را به‌صورت دقیق بررسی کرد. در این مطلب شهرهای مختلف انگلستان از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه شده‌اند تا دیدگاه بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشید.

فهرست عناوین

شرایط زندگی در لندن

لندن پایتخت انگلستان و با 8 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین شهر در انگلستان و تمام بریتانیا است. لندن یک کلان‌شهر بسیار بزرگ، مدرن و البته زیبا است که در آن بناهای تاریخی زیادی وجود دارد. تنوع اقوام در لندن بالا است و گروه‌های مهاجر زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. لندن یکی از مهاجرپذیرترین شهرها در دنیا محسوب می‌شود و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است.

لندن یکی از بهترین شهرهای جهان برای کار و سرمایه‌گذاری است و یکی از قطب‌های اقتصادی در انگلستان و دنیا محسوب می‌شود. تقریباً هر شغل و تخصصی که داشته باشید در لندن برای آن فرصت وجود دارد و به همین دلیل است که این شهر یکی از متنوع‌ترین شهرها از نظر گروه‌های قومی مختلف است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ انگلستان در لندن وجود دارند و برخی از شرکت‌های بین‌المللی در این شهر شعبه دارند.

لندن یکی از بهترین شهرهای دنیا برای مهاجرت کاری و زندگی محسوب می‌شود. رستوران‌های مختلف، پارک، موزه، نمایشگاه، تئاتر و … در همه فصل‌های سال در لندن وجود دارد و این شهر یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. بناهای معروف و قدیمی این شهر مانند برج لندن همیشه برای بازدید باز است. تعداد مدارس و دانشگاه‌های لندن نسبت به تمام شهرهای اروپا بالاتر است و برای افرادی که می‌خواهند تحصیل کنند یا فرزندان آن‌ها وارد دانشگاه شوند پر از فرصت‌های مختلف است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی در لندن بسیار گسترده و دقیق است و این یک خبر خوش برای افرادی است که محل کار آن‌ها با محل زندگی فاصله دارد. با وجود این مزایا، هزینه زندگی در لندن بالا است و یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل باید شغل خود را به صورتی انتخاب کنید که توانایی پرداخت هزینه‌ها را داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر، مطالب زیر را بخوانید:

مهاجرت کاری به بیرمنگام

بیرمنگام دومین شهر بزرگ در انگلستان است و جمعیت آن با حومه به 3 میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد. بیرمنگام یکی از شهرهای مهاجرپذیر انگلستان است و بخش قابل‌توجهی از مسلمانان انگلستان در این شهر زندگی می‌کنند. بیرمنگام یک شهر مدرن اما با محیطی آرام‌تر نسبت به لندن است و مکانی مناسب برای افرادی است که قصد دارند زندگی آرامی را تجربه کنند.

سطح درآمدها در این شهر بالا است و فرصت‌های کاری زیادی در آن وجود دارد. بیرمنگام یکی از شهرهای مهم انگلستان از نظر اقتصادی است و نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد این کشور دارد. با وجود این مزیت‌ها، هزینه زندگی در آن نسبت به لندن پایین‌تر است. به‌این‌ترتیب می‌توانید با تقریباً همان سطح حقوق لندن در یک شهر ارزان‌تر و آرام‌تر زندگی کنید.

بیرمنگام در مرکز انگلستان واقع شده و به همین دلیل وسعت شهری آن در حال افزایش است. چندفرهنگی بودن آن هم یکی از مزیت‌های این شهر است که نشان می‌دهد ساکنان آن برخورد مناسبی با افراد خارجی دارند. اگر دنبال مهاجرت کاری به انگلستان هستید حتماً این شهر را در بین گزینه‌های خود برای زندگی داشته باشید.

بررسی شهر لیورپول

لیورپول یکی از شهرهای بندری کشور انگلستان است که کلان‌شهر آن چهارمین منطقه پرجمعیت در این کشور محسوب می‌شود. جمعیت خود شهر لیورپول 496 هزار نفر است و با حومه به 2 میلیون و 400 هزار نفر می‌رسد. 

لیورپول یکی از شهرهای قدیمی انگلستان و در آن تعداد زیادی بناهای تاریخی وجود دارد. زندگی در این شهر تحت‌تأثیر باشگاه فوتبال معروف آن یعنی لیورپول است و به‌نوعی نماد این شهر محسوب می‌شود. جنب‌وجوش در این شهر زیاد است و فرهنگ مردم لیورپول مختص به این شهر است و یکی از زیبایی‌های آن محسوب می‌شود.

لیورپول هم مانند بقیه شهرهای انگلستان نیاز به نیروی کار دارد و شرکت‌ها و کارفرماهای ساکن در این شهر برای جذب نیروی کار ماهر با هم رقابت می‌کنند. هزینه‌های زندگی و مسکن در لیورپول پایین‌تر از متوسط انگلستان است و یکی از شهرهای کم‌هزینه در انگلستان محسوب می‌شود.

شرایط زندگی در ناتینگهام

ناتینگهام در مناطق شمالی انگلستان قرار دارد و با حدود 300 هزار نفر جمعیت از شهرهای متوسط از نظر وسعت در انگلستان است. اگر به طبیعت علاقه داشته باشید این شهر مکان خوبی برای زندگی است زیرا علاوه بر جنگل‌های معروف ناتینگهام، دیدنی‌های طبیعی زیادی در اطراف آن وجود دارد. موزه‌ها و بناهای دیدنی هم در این شهر وجود دارد و ناتینگهام یکی از آرام‌ترین شهرهای انگلستان محسوب می‌شود. 

یکی از مزیت‌های زندگی در ناتینگهام هزینه کمتر نسبت به شهرهای گران است اما هنوز هم به دلیل فرصت‌های کاری زیادی که در آن وجود دارد برای مهاجرت کاری مناسب است. زندگی در یک شهر پاکیزه مانند ناتینگهام قطعاً برای همه خوشایند است و یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. 2 دانشگاه در شهر ناتینگهام وجود دارد که از مراکز جذب مهاجر به این شهر هستند.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در انگلستان را دیده‌اید؟

مهاجرت کاری به شفلید

شفلید یکی از کلان‌شهرهای انگلستان و از مراکز تجاری و صنعتی این کشور محسوب می‌شود. جمعیت این شهر 584 هزار نفر است و با حومه به 1 میلیون و 569 هزار نفر می‌رسد. حدود 60 درصد مساحت این شهر را پارک و فضای سبز تشکیل داده و یکی از سرسبزترین شهرها در تمام انگلستان است. آب‌وهوای این شهر بسیار مناسب است و مردم نیز برخورد خوبی با شما خواهند داشت.

شفلید یک شهر صنعتی است و برای افرادی که در حوزه‌های مرتبط مهارت دارند گزینه خوبی برای مهاجرت کاری است. تولید فلز و آلیاژهای مختلف در این شهر رونق دارد و شرکت‌های مستقر در این شهر با تمام شهرهای انگلستان و بسیاری از شهرهای اروپا در ارتباط هستند. به همین دلیل نه‌تنها به نیروی کار ماهر برای بخش‌های صنعتی نیاز است، بلکه برای اداره و برنامه‌ریزی آن‌ها به مدیران و کارمندان باتجربه نیاز دارد.

مراکز تفریحی، موزه و جشنواره‌های خیابانی در این شهر رونق دارند و اگر نیاز به تفریح و استراحت در کنار کار داشته باشید، شفلید شهر مناسبی برای شما است.

یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین مخارج زندگی در کانادا هزینه مسکن و اجاره خانه است. به خصوص اگر به قصد تحصیل و با ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور شده‌اید، شرایط مسکن برای شما پیچیده‌تر است. طبق گزارش NUMBEO هزینه زندگی در کانادا حدود 80 درصد بالاتر از زندگی در ایران است و در خصوص هزینه اجاره مسکن به طور میانگین 99 درصد بیشتر از هزینه اجاره در ایران می‌باشد. برای کرایه یک سوئیت به عنوان محل اقامت، تقریبا به ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار نیاز دارید و هم‌چنین خانه‌های بزرگ ویلایی، که جزء گران‌قیمت‌ترین مسکن‌ها در کانادا هستند، اجاره‌بهایی بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دارند.

این برآورد هزینه‌ها، شامل اقامت در خانه‌های مرکز شهر کانادا مانند تورنتو، ونکوور و مونترال می‌باشد و در صورت تمایل به اقامت در مناطق پایین‌تر و حومه شهر، هزینه‌ها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

بررسی شهر بریستول

بریستول یکی از شهرهای جنوب غربی انگلستان است که گزینه ایده‌آل دیگری برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. بندرگاه این شهر پر از رستوران‌های مختلف است که با زیبای روبروی دریا باعث شده‌اند تا مهاجران زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب کنند. بریستول به مینی لندن معروف است زیرا معماری و شهرسازی آن مشابه شهر لندن است و یکی از غنی‌ترین شهرهای انگلستان از نظر فرهنگ و تاریخ است. 

مشابه شهر ناتینگهام، طبیعت بریستول بسیار دیدنی است و چشم‌اندازهای زیادی در اطراف شهر وجود دارد. افرادی که می‌خواهند یک زندگی آرام در کنار طبیعت بکر در یک شهر بندری داشته باشند، بریستول انتخاب مناسبی برای آن‌ها است. 

استارتاپ‌های زیادی در این شهر وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه فناوری هستند. صنعت کشتی‌سازی، هوافضا و صنایع دیگر هم در این شهر وجود دارد. هزینه زندگی در این متوسط است اما هنوز سطح درآمد در آن جایگاه مناسبی دارد. به همین دلیل این شهر توانسته سال‌های زیادی خود را حفظ کند و از شهرهایی است که افراد برای پیداکردن کار وارد آن می‌شوند.

شرایط زندگی در لیدز

این شهر هم در نواحی شمالی انگلستان قرار دارد و جمعیت کلان‌شهر آن 1.7 میلیون نفر است و با حومه آن به 2.3 میلیون نفر می‌رسد. لیدز یکی از شهرهای مهم انگلستان است و نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد. در حال حاضر در حوزه‌های مالی، ساخت‌وساز، تولید و خرده‌فروشی بخش مهمی از اقتصاد کشور انگلستان به این شهر محدود می‌شود. صنعت گردشگری نیز جایگاه مهمی در این شهر دارد.

لیدز از نظر تعادل بین زندگی و کار یکی از بهترین شهرهای انگلستان است و سطح درآمد بالاتر از هزینه‌ها قرار دارد. مهاجرت کاری به لیدز مزیت‌های زیادی دارد که علاوه بر موارد قبلی، تعداد بالای فرصت‌های شغلی هم از جمله این مزیت‌ها است.

ساختار شهری لیدز مدرن است و اگر به خرید علاقه داشته باشید گزینه مناسبی برای زندگی است. با وجود این، اطراف شهر هنوز طبیعت بکر خود را دارد و می‌توانید آخر هفته خوبی در اطراف شهر داشته باشید و استراحت کنید.

مهاجرت کاری به منچستر

منچستر یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرها در انگلستان است و سال‌های زیادی نماد فرهنگی این کشور شناخته می‌شده است. جمعیت این شهر 460 هزار نفر است و یکی از شهرهای مهم در کشور انگلستان محسوب می‌شود. زندگی در این شهر به‌شدت تحت‌تأثیر فوتبال است زیرا دو باشگاه مهم منچستریونایتد و منچسترسیتی در این شهر قرار دارند. منچستر یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای انگلستان نیز هست و به دلیل تعداد بالای دانشجو شناخته می‌شود.

صنایع تولیدی در منچستر رونق زیادی دارند. فرصت‌های کاری در منچستر زیادی است و نسبت به شهری مانند لندن هزینه‌های کمتری دارد. سطح حقوق در این شهر نیز وضعیت مناسبی دارد و به‌طورکلی می‌توان آن را گزینه مناسبی برای زندگی دانست.

مقایسه شهرهای انگلستان برای مهاجرت کاری

تا اینجا شهرهای مختلف انگلستان برای مهاجرت کاری بررسی شد. اکنون بهتر است نگاهی به وضعیت شهرهای این کشور از دیدگاهی متفاوت داشته باشیم. در جدول زیر شهرهای مختلف انگلستان از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

نام شهر

منطقه

مساحت (کیلومترمربع)

جمعیت

لندن

منطقه مستقل لندن

1572

8،982،000

بیرمنگام

میدلند غربی

267

1،141،000

لیورپول

انگلستان شمال غرب

111

496،000

ناتینگهام

میدلند

74

331،000

شفلید

یورک‌شر و هامبر

367

584،000

بریستول

جنوب غرب

110

467،000

لیدز

یورکشر

551

792،000

منچستر

شمال غرب

115

553،000

 

سطح حقوق و دستمزد در شهرهای مختلف به‌علاوه هزینه در جدول زیر وجود دارد.

 

نام شهر

متوسط هزینه زندگی ماهیانه برای یک نفر (پوند)

متوسط هزینه زندگی ماهیانه برای 4 نفر (پوند)

متوسط درآمد سالیانه (پوند)

لندن

863

3034

39716

بیرمنگام

621

2173

33498

لیورپول

668

2346

29287

ناتینگهام

648

2320

28000

شفلید

627

2169

30000

بریستول

694

2383

38300

لیدز

670

2326

30000

منچستر

685

2392

30000

 

نتیجه‌گیری 

در این مطلب درباره مهاجرت کاری به شهرهای انگلستان توضیح داده شد و شرایط زندگی در هرکدام از این شهرها را بررسی کردیم. لندن گران‌ترین شهر برای زندگی است اما حقوق و مزایا در آن بیشتر از شهرهای دیگر است. بیرمنگام یکی از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی اما با سطح بالای دستمزد است. وضعیت شهرهای دیگر از نظر حقوق و دستمزد تقریباً مشابه است و باید معیارهای دیگر را مقایسه کنید.

Telegram
LinkedIn