آشنایی با موسسات کاریابی کشور انگلستان

از آنجا که شرایط کاری و حقوق دریافتی در انگلستان بسیار مناسب است و مهاجران بسیاری در این کشور زندگی می‌کنند، از جمله نقاطی است که از قدیم هدف مهاجرتی محبوبی برای ایرانی‌ها نیز بوده است. مطمئن‌ترین روش برای مهاجرت به انگلستان، دریافت ویزای کاری این کشور است. همین مسئله اهمیت قدم گذاشتن در مسیر صحیح کاریابی در انگلیس را مشخص می‌کند. 

برای دریافت ویزای کاری انگلستان در وهله اول نیازمند ارتباط برقرار کردن با کارفرمایان انگلیسی و دریافت یک پیشنهاد شغلی مناسب با قرارداد قابل قبول هستید. بنابراین ابتدا باید به زبان انگلیسی مسلط شوید، رزومه خوبی از تجربیات کاری و مدارج تحصیلی خود آماده کنید و سپس از طریق موسسات کاریابی انگلستان برای یافتن شغل مناسب اقدام نمایید. 

در این مقاله که اختصاص دارد به موسسات کاریابی مشهور در کشور انگلستان، با نحوه کار این موسسات آشنا می‌شوید و فهرستی از آژانس‌های استخدامی انگلیسی را در دست خواهید داشت.

فهرست عناوین

برای کاریابی در انگلستان چه کنیم؟

برای یافتن شغل مناسب در انگلستان باید به بازار کاری این کشور اشراف داشته باشید. هر روزه خبرهای مهم مرتبط با کسب و کار را در انگلیس مرور کنید. رزومه خوبی بسازید و سپس با موسسات کاریابی در ارتباط باشید. داشتن یک رزومه کامل و جامع از ویژگی و خصوصیات حرفه‌ای خود به زبان انگلیسی اهمیت بسیاری دارد. نحوه نگارش CV یا رزومه و فرمت اختصاصی آن در انگلستان را در گوگل جستجو کنید و از این راه یک رزومه استاندارد انگلیسی برای خودتان بنویسید. 

اگر توانستید به وسیله پذیرش گرفتن در یکی از دانشگاه‌های انگلستان به این کشور وارد شوید، سعی کنید شبکه‌سازی خوبی از افراد مفید و حرفه‌ای داشته باشید. کارهای داوطلبانه و کارآموزی‌های بی‌حقوق را قبول کنید. بالا بردن تجربه در ابتدای کار به حقوق گرفتن، ارجحیت دارد. 

در ادامه برای پیدا کردن کار در انگلستان باید بسیار پیگیر باشید. به صورت روزانه و حتی چندین بار در روز آگهی‌های سایت‌های کاریابی و موسسات استخدامی انگلستان را چک کنید. در این سایت‌ها ثبت نام کنید و با وارد کردن شرایط مورد تقاضای خود، موقعیت‌های مناسب از سوی سایت به شما ارجاع خواهد شد. علاوه بر اینها در شبکه‌های اجتماعی مدام پیگیر اخبار و آگهی‌های شهر محل اقامتتان در انگلیس باشید. 

اگر در انگلستان زندگی می‌کنید از جستجوی آفلاین کار نیز غافل نمانید و آگهی‌های محلی و روزنامه‌های چاپی را هم روزانه بررسی کنید. 

برای اطلاعات بیشتر، مطالب زیر را بخوانید:

بیشترین مشاغل مورد تقاضا در انگلستان

همیشه قبل از جستجوی یک شغل در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، ابتدا ببینید شغل مورد نظر در زمره نیازمندی‌های این کشور باشد. اگر می‌خواهید به انگلستان مهاجرت کنید، توجه داشته باشید که اگر رشته تحصیلی و تجربیات شغلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان باشد، شانستان برای یافتن کار در این کشور بیشتر خواهد بود. البته در صورتی که شغل شما در این فهرست بود هم باید بدانید که بازار کار انگلستان بسیار رقابتی است. بنابراین می‌بایست تجربه و دانش خود را بالا ببرید. 

برخی از مشاغل مورد نیاز در انگلستان:

  • مدیر منابع انسانی
  • معمار سازمانی
  • مدیر توسعه تجارت
  • مدیر عملیات
  • مدیر قرارداد
  • مدیر مالی
  • مهندس آ‌ی‌تی
  • مدیر تحویل

نگاهی کلی به شرایط حاکم بر موسسات کاریابی در انگلستان

در انگلستان همه مشاغل می‌خواهند با بهترین آژانس‌های استخدامی کار کنند. تعداد موسسات کاریابی در بریتانیا در حال حاضر به رکورد بیش از27 هزار و 700 آژانس می‌رسد. این نشان‌دهنده افزایش سه برابری از سال 2012 است.

بیشتر اوقات، مطمئن‌ترین حالت این است که با آژانسی همراه باشید که فهرست بزرگی از مشتریان و سال‌ها تجربه و شهرت عمومی داشته باشد. چراکه این آژانس‌ها به‌طور خستگی‌ناپذیری تلاش می‌کنند تا شهرت خود را در این صنعتِ به شدت رقابتی حفظ کنند. 

رشد انفجاری صنعت استخدام باعث شده است که بسیاری از آژانس‌های شبانه روزی که استخدام را به عنوان یک طرح سریع و پول‌ساز می‌بینند، ایجاد شوند. 

اینجا لیستی از 10 تا از بزرگترین و بهترین موسسات کاریابی در کشور انگلستان را به همراه راه‌های ارتباطی آنها گردآوری کرده‌ایم. بدیهی است که آژانس‌های بزرگ بیشتری وجود دارند که شایسته قرار گرفتن در لیست هستند، اما برای سادگی، آن را بر اساس گزارشی از آمار استخدام بین‌المللی انتخاب کرده‌ایم:

  • Venturi Group گروه ونتوری

این گروه در معرفی متقاضیان شغلی باتجربه در بخش‌های تخصصی فناوری اطلاعات از جمله توسعه، امنیت سایبری، کلان‌داده و علم داده، و زیرساخت ابری فعال است. هر یک از اعضای تیم ونتوری به طور انحصاری در زیربخش خاصی از صنعت IT کار می‌کند. تقسیم کار به این روش به این معنی است که مشاوران این موسسه کاریابی از همه زوایای بازار کاری انگلستان در این حوزه آگاهی کامل دارند. این دانش همان چیزی است که مشاوران در آژانس‌های بزرگ استخدام عمومی نمی‌توانند ارائه دهند.

مشتریان این موسسه کاریابی همچنین از خدمات ارزش افزوده مانند تجزیه و تحلیل حقوق و گزارش‌های روند بازار بهره‌مند می‌شوند. 

وب سایت: venturi-group.com

[email protected]

  • Adecco آدکو

گروه Adecco پیشروترین موسسه کاریابی در انگلستان و جهان است. آن‌ها روزانه بیش از 700هزار نفر را با قرارداد دائم و موقت استخدام می‌کنند. با بیش از 33هزار کارمند در 60 کشور، هدف آنها تغییر دنیای کار است. کارکنان آن‌ها استعدادهای خود را به بیش از 100هزار مشتری در سراسر جهان ارائه می‌دهند. آن‌ها هم‌چنین با ارائه فناوری پیشرفته مورد نیاز برای موفقیت در اقتصاد جهانیِ دائما در حال تغییر، به کسب و کارها و به جویندگان شغل کمک می‌کنند.

وب سایت: https://www.adecco.co.uk

  • Impellam Group گروه ایمپلم

تیم‌های تخصصی ایمپلم با بهره‌گیری از دانش عمیق بازار کار در انگلستان و شبکه گسترده متقاضیان متخصص، خدمات استخدامی را برای نقش‌های دائمی و قراردادی ارائه می‌دهند. وسعت کسب و کار آنها چشمگیر است. آن‌ها به یافتن شغل برای پزشکان، وکلا، حسابداران، متخصصان فناوری، پرستاران، معلمان، دانشمندان، کارمندان پذیرش، سرآشپزها، نگهبانان و… کمک می‌کنند. آن‌ها فرآیند استخدام را از ابتدا تا انتها برای مشتریان خود مدیریت می‌کنند.

وب سایت: https://www.impellam.com/



  • REED Specialist Recruitment

REED یک ارائه دهنده تخصصی راه حل‌های استخدامی دائم، قراردادی، موقت و برون‌سپاری و همچنین مشاوره فناوری اطلاعات و منابع انسانی است. تخصص جهانی REED با کمک به جویندگان کار و کارفرمایان از سال 1960، اروپا، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه را در بر می‌گیرد. REED دارای 350 دفتر در سراسر جهان است و خدماتی در سطح جهانی در بیش از 30 تخصص ارائه می‌دهد. چشم انداز آنها ارائه بهترین تجربه استخدامی در هر کجا، از طریق انرژی انسانی، تخصص بازار، فناوری و خدمات عالی است. این موسسه در شهرهای مختلف انگلستان دفاتر کاریابی دارد. 

وب سایت: https://www.reed.co.uk/

  • Airswift ایرسویفت

موسسه کاریابی Airswift برای بیش از 35 سال، زندگی کاری را در انگلستان و جهان از طریق ارائه راه‌حل‌های مرتبط با نیروی کار برای صنایع انرژی، فرآیند و زیرساخت تغییر داده است. امروزه، تیم آن‌ها متشکل از بیش از 6هزار و 500 نفر از 70 کشور جهان است که برای حمایت از صدها شرکت ساختمانی و مهندسی، تامین‌کنندگان تجهیزات و مشاوران مهندسی کار می‌کنند. Airswift که توسط سه مرکز شرکتی در هیوستون، منچستر و سنگاپور و بیش از 50 دفتر منطقه‌ای هدایت می‌شود، دسترسی جهانی بی‌نظیری دارد.

وب سایت: https://www.airswift.com/

  • Asoria Group گروه آسوریا

موسسه کاریابی Asoria در انگلستان که متخصص در کمک به داوطلبان دورکاری برای یافتن فرصت عالی کار و کسب درآمد از خانه است، مجموعه‌ای از فرصت‌های کار از خانه یا دورکاری در انگلستان را دارد که برای کسانی که به دنبال فریلنسری یا شروع کاری دائمی‌تر هستند، عالی است.

وب سایت: https://asoriagroup.com/

  • Antal International گروه بین‌المللی آنتال 

پس از تاسیس گروه بین‌المللی آنتال در سال 1993، این موسسه کاریابی به سرعت در سراسر جهان رشد کرد و در تمام بازارهای کاری کلیدی، از جمله بازارهای مهم استراتژیک در حال توسعه مانند چین، هند و روسیه و در بازارهای کاری پیشرفته و پررقابتی مثل انگلستان و ایالات متحده هم حضور داشت. بخش‌های تخصصی کاریابی این موسسه شامل موارد زیر است:

  • خدمات کسب و کار
  • آی‌تی
  • حمل و نقل
  • صنعتی و شیمیایی
  • مهندسی و ساخت و ساز
  • علوم زیستی
  • انرژی

وب سایت: https://www.antal.com/

  • گروه InterQuest

کسب و کار اصلی موسسه کاریابی گروه InterQuest جستجوی اجرایی و یافتن کارکنان متخصص نخبه و برنده جوایز است. رویکرد هوشمند InterQuest Group به کسب، مدیریت و بهینه‌سازی سرمایه انسانی، هر نوع سازمانی را قادر می‌سازد تا به چالش‌ها و فرصت‌های آینده به طور موثرتری پاسخ دهد.

وب سایت: https://www.interquestgroup.com/


  • StopGap

تمرکز StopGap بر قرار دادن افراد بزرگ در نقش‌های خلاقانه و شگفت‌انگیز است. چه به دنبال شغل خاصی باشید یا اینکه فقط به دنبال ایجاد رابطه با یکی از بهترین آژانس‌های بازاریابی خلاق موجود در انگلستان باشید، StopGap می‌تواند به شما کمک کند.

وب سایت: https://www.stopgap.co.uk/

  • Opus Professional Services Group گروه خدمات حرفه‌ای اوپوس

موسسه کاریابی Opus PSG یک شرکت مادر است که راه حل‌های استخدامی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد. برخی از این بخش‌ها شامل فناوری اطلاعات، انرژی، تجارت و مالی است. متقاضیان کاریابی که از طریق Opus در جستجوی کار هستند، می‌دانند که بهترین نتایج ممکن را خواهند گرفت.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در انگلستان را دیده‌اید؟
Telegram
LinkedIn