تفریحات و سرگرمی در آلمان

آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی با میراث غنی تاریخی، فرهنگی و طبیعتی بسیار زیباست و همین موجب جاذبه‌های گوناگون این کشور برای سرگرمی و تفریح می‌شود.

در این مقاله، فرهنگ اوقات فراغت در آلمان را بررسی و فهرستی از سرگرمی‌ها و لذایذ موجود در این کشور و مکان‌های دیدنی و جذابش را معرفی کرده‌ایم.

فهرست عناوین

فرهنگ فراغت در آلمان

محققان هامبورگی دریافته‌اند که آلمانی‌های بالای 14 سال به طور متوسط ​​روزانه چهار ساعت و سه دقیقه وقت آزاد دارند و مقدار زیادی از آن را در خانه روی مبل می‌گذرانند. تماشای تلویزیون صرف‌نظر از سن، تحصیلات، جنسیت یا وضعیت خانوادگی، محبوب‌ترین فعالیت اوقات فراغت است. اما فراغت در آلمان به همین جا ختم نمی‌شود.

اوقات فراغت در کشور آلمان، اگر نگوییم یک صنعت، یکی از مشاغل اصلی است. هفته کاری در آلمان هم اکنون 40 ساعت یا کمتر است. در نتیجه، آلمانی‌ها  نسبت به کارکنان اکثر کشورهای غربی اوقات فراغت بیشتری دارند. 

الگوی تفریحی آلمانی با دوگانگی رویکردهای سنتی و مدرن مشخص می‌شود. در کشوری بسیار صنعتی، جشن‌ها و آداب و رسوم باستانی هنوز در سطح وسیعی برگزار می‌شود، به‌ویژه جشن‌های پیش از روزه‌داری که به عنوان Fasching در مناطق جنوبی یا کارناوال در راینلند شناخته می‌شوند. علاوه بر فستیوال‌های مذهبی مهم مثل عید پاک، کریسمس و ویتسون که همچون تعطیلات ملی هستند، جشن‌های محلی متعددی وجود دارد که مثلا به مناسبت فصل به عمل آمدن محصولات مورد علاقه آلمانی‌ها مانند شراب، آبجو، برداشت محصول و یا شکار و فستیوال‌های تاریخی برگزار می‌شوند. این فستیوال‌ها عمیقاً در عرف آلمانی ریشه دارند و مهم‌ترین آن‌ها جشنواره اکتبر مونیخ است که هر سپتامبر برگزار می‌شود.

اگرچه مراسم سنتی در این کشور به طور مستمر برگزار می‌شود، آلمانی‌ها  طیف گسترده‌ای از تفریحات و سرگرمی‌های مدرن را هم برای اوقات فراغت خود برگزیده‌اند. برای مثال سفر رفتن به سرگرمی مورد علاقه اکثریت آلمانی‌ها تبدیل شده است. بیش از نیمی از بزرگسالان حداقل یک سفر سالانه را به منظور تفریح انجام می‌دهند. بسیاری از آلمانی‌ها هم‌اکنون هم به تعطیلات زمستانی و هم به تعطیلات تابستانی می‌روند. آن‌ها بیشتر از شهروندان هر کشور دیگری برای سفرهای خارج از کشور وقت و پول صرف می‌کنند.

ورزش‌های مورد علاقه آلمانی‌ها

وقتی صحبت از ورزش در آلمان می‌شود، فوتبال حرف اول را می‌زند. بوندسلیگا که رقابت فوتبالی باشگاه‌های تراز اول این کشور است، برای ما ایرانی‌ها بسیار خوب شناخته شده است. بعد از فوتبال، تنیس، گلف و اسکی از ورزش‌های محبوب مردم این کشور است که می‌توان حتی به صورت غیرحرفه‌ای و تنها برای سرگرمی انجام داد. 

هزینه عضویت در یک باشگاه ورزشی به طور متوسط 30 یورو است. در همین حال، اجاره یک ساعت زمین تنیس حدود 20 یورو آب می‌خورد. اگر می‌خواهید با پیاده‌روی یا دویدن در هزینه‌های ماهانه خود صرفه‌جویی کنید، قیمت یک جفت کفش دویدن به طور متوسط 78.50 یورو است.

سفر، یک سبک زندگی در آلمان

سفر در آلمان به یک سبک زندگی تبدیل شده است. آلمانی‌ها چه در محل کار و چه در تعطیلات، دائما در حال حرکت هستند.

خود آلمان هم طی دو دهه اخیر به عنوان مکانی برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. چشم‌انداز متنوع، فرصت‌های متعدد برای تفریح ​​و فعالیت‌های ورزشی، مکان‌های فرهنگی، رویدادهای مهم بین‌المللی و هم‌چنین شهرهای جذابی مانند برلین، کلن، درسدن، هامبورگ یا مونیخ، گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند.

طی پژوهش‌های انجام شده محبوبترین شهرهای آلمان برای گذارن حداقل یک شب طی سفر (اقامت شبانه) در سال 2019 برلین، مونیخ و هامبورگ هستند. 

غذا و نوشیدنی‌های محبوب آلمانی‌ها

 نان

هر منطقه از این کشور تنوع و تخصص خاص خود را در نان دارد، از نان‌های گندم سبک در جنوب تا نان‌های تیره و سنگین در شمال. برای تهیه نان در سراسر کشور از تکنیک‌ها و مواد مختلفی استفاده می‌شود. بنابراین، نان چیزی بیش از بخشی از وعده غذایی روزانه آن‌هاست و در واقع بخشی از فرهنگ مردم آلمان محسوب می‌شود. پس بهتر است به هر شهری که می‌روید، نان آن منطقه را هم امتحان کنید!

آبجو

درست مانند نان، آبجو نیز بخشی از فرهنگ آلمانی است. آبجوی آلمانی سنتی، ساده است و طعمی سالم دارد که مقاومت در برابر آن سخت است. یکی از پرطرفدارترین انواع آبجو در آلمان با نام پیلز شناخته شده و در برلین تولید می‌شود.

سوسیس و کالباس

این یکی را حتما شنیده‌اید. بعد از نان و آبجو، مهم‌ترین اقلام غذایی آلمانی‌ها سوسیس و کالباس است. فقط بگوییم که هیچ رویداد عمومی در آلمان بدون سوسیس کامل نمی‌شود. هر منطقه روشی برای تهیه سوسیس دارد و آلمانی‌ها به آن افتخار می‌کنند. اگر به اقصی‌نقاط آلمان رفتید، از امتحان کردن انواع سوسیس‌های خوشمزه این کشور چشم پوشی نکنید. 

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در آلمان را دیده‌اید؟

هزینه خوردنی‌ها در آلمان

آلمانی‌ها به طور کلی 14درصد از درآمد خود را صرف غذا، نوشیدنی و تنباکو می‌کنند. به طور متوسط، یک خانواده تک نفره 200 یورو در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه می‌کند. 

صرف غذا در آلمان مقرون‌به‌صرفه است، اگرچه رستوران‌های بین‌المللی از نظر قیمت تفاوت زیادی دارند. به طور متوسط یک ​​خانواده آلمانی 157 یورو برای صرف غذا و اقامت در هتل در ماه هزینه می‌کند. یک ناهار مقرون‌به‌صرفه حدود 8 تا 10 یورو و تا 5 یورو برای یک ساندویچ یا میان وعده نانوایی هزینه دارد. در همین حال، یک وعده عصرانه در یک رستوران معمولی می‌تواند بین 10 تا 50 یورو برای هر نفر هزینه داشته باشد. 

مکان‌های دیدنی آلمان را از دست ندهید!

آلمان به دلیل تاریخ و فرهنگی غنی و هم‌چنین طبیعتی متنوع و شگفت‌انگیز، تبدیل به مقصد گردشگری مردم دنیا شده است. امکان ندارد در شهری از این کشور باشید و نتوانید مکانی طبیعی یا تاریخی برای لذت بردن از اوقات فراغت خود پیدا کنید. اینجا شهرها و مکان‌های دیدنی و جذاب آلمان را معرفی می‌کنیم: 

قلعه‌های تاریخی آلمان 

آلمان را باید کشور قلعه‌ها دانست. در جای جای این کشور می‌توان کاخ‌های تاریخی پرشکوهی پیدا کرد که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار دلپذیر و حتی آموزنده باشد. اگر می‌خواهید احساس کنید که بخشی از یک افسانه هستید، باید از قلعه‌های آلمان دیدن کنید. یکی از این قلعه‌های معروف، قلعه Neuschwanstein در باواریاست. اعتقاد بر این است که این قلعه الهام‌بخش قلعه معروف والت دیزنی بوده است. اکثر قلعه‌ها اکنون به موزه، رستوران یا هتل تبدیل شده‌اند.

برلین با دیواری رنگارنگ از تاریخ

برلین، پایتخت آلمان است و به دلیل ارتباط عمیق خود با جنگ جهانی دوم مشهور است. این پایتخت تاریخی، شهری چند فرهنگی است که فرهنگ، هنر و غذاهای متنوعی برای ارائه دارد. هم‌چنین یک نقطه توریستی معروف است زیرا به نحوی جزو ارزان‌ترین مقاصد گردشگری قاره اروپا محسوب می‌شود. دیوار برلین که واقعه عظیم تاریخی و وقایع رخ داده مابین آلمان شرقی و غربی را روایت می‌کند، یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی دنیاست. گالری East Side طولانی‌ترین قسمت دیوار برلین و نمادی از سرکوب جنگ سرد و سمبلی از آزادی است. این دیوار با نقاشی‌های هنرمندانی از سراسر جهان پوشیده شده است و بین دو محله محبوب برلین Kreuzberg و Friedrichshain قرار دارد.

پیاده‌روی در کوه‌های آلپ باواریا

آلمان دارای بخش خوبی از رشته کوه‌های آلپ بزرگ‌ترین رشته کوه اروپا در جنوب باواریاست. فعالیت‌های دلپذیری از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کمپینگ در تابستان تا اسکی و اسنوبورد در زمستان را می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. 

تله کابین سواری تا قله Zugspitze

اینجا می‌توان تا بلندترین قله آلمان کوهنوردی کرد، اما یک گزینه ساده‌تر نیز وجود دارد. تله کابین در این کوهستان، دسترسی سریع و سرگرم‌کننده‌ای رو به سوی قله را برایتان فراهم کرده است. مناظر چشمگیر به چهار کشور اتریش، سوئیس، ایتالیا و آلمان را همزمان با این تله کابین‌ها تجربه کنید!

از هلیگولند دیدن کنید

مجمع‌الجزایر کوچکی در دریای شمال وجود دارد که واقعاً زیباست. شما می‌توانید از طریق یک کشتی و با سفری نسبتاً کوتاه از Cuxhaven به جزیره صخره‌ای قرمز برسید. این مجمع‌الجزایر از دوران ماقبل تاریخ، مسکونی بوده است.

اینجا یک مقصد کم‌نظیر برای مسافرت‌های یک روزه است. زیرا مناظر عالی، مسیرهای پیاده‌روی دلپذیر و فرصتی برای کشف این سرزمین عجیب و غریب را با این سفر خواهید داشت. 

مسیر دوچرخه‌سواری در دریاچه کنستانس 

شهر کنستانز در آلمان، مسیر فوق‌العاده‌ای برای دوچرخه‌سواران دارد. این سفر که در دل کوه‌های آلپ و در مجاورت سه کشور آلمان، سوئیس و اتریش امکان‌پذیر است، تجربه‌ای فرح‌بخش و بی‌نظیر به حساب می‌آید. طی مسیر می‌توانید از روستاهای قرون وسطایی، قلعه‌ها، کلیساها و شهرهای زیبای کنار کوهستان آلپ هم دیدن کنید. حتی اگر قصد دوچرخه‌سواری ندارید، می‌توانید با کشتی به دریاچه بروید و از آنجا به خط ساحلی نزدیک شوید.

کنستانز در جنوب غربی آلمان و یکی از زیباترین نقاط این کشور است. این طبیعت شگفت‌انگیز را با خوردن غذاهای محلی این منطقه تکمیل کنید!

آلمان کشوری است که به اصطلاح می‌توان آن را «همه چیز تمام» دانست. فرهنگ غنی، اقتصاد پویا، رفاه اجتماعی، دانشگاه‌های تراز اول، دانش و صنعتی برتر و قوانین عادلانه برای همه اقشار جامعه و مهاجران، تحسین‌برانگیز است. گردشگری و انواع تفریحات و سرگرمی‌ها هم در این کشور دست کمی از سایر ویژگی‌هایش ندارد. بنابراین اگر در این کشور زندگی می‌کنید یا قصد مهاجرت به آن را دارید، تفریحاتی که اینجا برایتان مثال زدیم را در برنامه‌های خود بگنجانید!

Telegram
LinkedIn