آشنایی با موسسات کاریابی کشور ایتالیا

ایتالیا خیل عظیمی از مهاجران را در خود دارد و ایرانیان بسیاری هم در این کشور به منظور ادامه تحصیل یا کار در این کشور زندگی می‌کنند. شرایط کاری ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضعیف‌تر است و رقابت برای پیدا کردن شغل بالاست. اما در این میان، موسسات کاریابی ایتالیا به جویندگان کار در این کشور کمک می‌کنند تا شغل مناسب خود را پیدا کنند. 

در این مقاله به طور مفصل با موسسات کاریابی ایتالیا آشنا می‌شوید و نحوه کار با این شرکت‌های متخصص در حوزه منابع انسانی در این کشور را می‌شناسید. پس تا پایان این مقاله را مطالعه کنید!

فهرست عناوین

شرایط عمومی مشاغل و جستجوی کار در ایتالیا 2022

علیرغم جذابیت‌های سبک زندگی مدیترانه‌ای در ایتالیا خواهید دید که پیدا کردن کار برای خارجی‌ها به دلیل رقابت زیاد برای مشاغل دشوار است. کارگران خارجی که می‌توانند ایتالیایی صحبت کنند و ترکیب مناسبی از مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربه را داشته باشند ممکن است بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند؛ به ویژه در شهرهای بزرگی مانند فلورانس، میلان، جنوا و پایتخت رم.

همه‌گیری جهانی ویروس کرونا (COVID-19) مطمئناً تأثیر عمده‌ای بر اقتصاد ایتالیایی که در حال حاضر دچار مشکل شده، داشته است. به گفته صندوق بین‌المللی پول، این کشور ممکن است هشتمین اقتصاد بزرگ جهان باشد، اما به شدت به صنایع تولیدی و خدماتی خود متکی است.

تضاد بین شمال و جنوب آشکار است. شمال ایتالیا صنعتی‌تر و توسعه یافته‌تر است و به دلیل فراوانی شرکت‌های خصوصی شناخته شده است، در حالی که جنوب به شدت به کشاورزی و باغداری متکی است. به همین دلیل فارغ‌التحصیلان جاه طلب بیشتر در شهرهای بزرگ شمالی مانند میلان، تورین و جنوا کار پیدا می‌کنند.

به علاوه، از آنجایی که سالانه حدود 63 میلیون مسافر برای دیدن مناظر معروف ایتالیا به این کشور می‌آیند، یافتن کار معمولی و قراردادهای موقت در صنعت گردشگری بسیار آسان‌تر از استخدام دائمی در سایر بخش‌ها است.

برای اطلاعات بیشتر، مطالب زیر را بخوانید:

مشاغل محبوب در ایتالیا

حوزه‌های شغلی که بیشتر مورد توجه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است:

  • خودرو
  • محصولات شیمیایی
  • مهندسی
  • بیمه
  • مخابرات

شرایط لازم برای کار در ایتالیا

برای کار در ایتالیا باید ویزای کار ایتالیا را داشته باشید که ویزای ورودی است. ویزای کار در دسته ویزای اقامت طولانی ایتالیا قرار می‌گیرد، اما علاوه بر این، شما به اجازه اقامت نیز نیاز دارید. برای درخواست ویزای کار ایتالیا چهار معیار باید رعایت شود که عبارتند از:

  • Decreto Flussi باز باشد
  • سهمیه سالانه پر نشده باشد
  • یک کارفرما در ایتالیا دارید که برای شما درخواست اجازه کار خواهد داد
  • به شما اجازه کار داده شود

Decreto Flussi سهمیه‌ای است که توسط دولت ایتالیا برای تعداد مجوزهای کاری قابل صدور در یک سال تعیین شده است. این بدان معناست که اگر سهمیه در نظر گرفته شده برای آن سال تمام شده باشد، نمی‌توانید برای ویزای کار اقدام کنید و باید برای درخواست مجدد، یک سال دیگر صبر کنید.

ویزای کار ایتالیا

شهروندان غیراتحادیه اروپا برای زندگی و کار در این کشور به ویزا، اقامت و اجازه کار نیاز دارند. بسته به هدف اقامت شما انواع مختلفی از ویزا وجود دارد.

هنگام درخواست، باید یک فرم درخواست ویزای تکمیل شده، پاسپورت معتبر، عکس‌های پاسپورتی که اخیرا گرفته‌اید و مدارک پشتیبان لازم را ارسال کنید. سایر موارد بستگی به نوع ویزای مورد نظر شما دارد. یک تبعه خارجی در ایتالیا، به محض ورود باید برای اجازه اقامت اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار ایتالیا، با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در ایران تماس بگیرید یا به وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی ایتالیا مراجعه کنید.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در ایتالیا را دیده‌اید؟

آیا برای کار کردن در ایتالیا تسلط به زبان ایتالیایی ضروری است؟

در بیشتر موارد، توانایی صحبت به زبان ایتالیایی در سطح بالا برای تضمین شغل ضروری است. تسلط به زبان ایتالیایی نیز زندگی در این کشور را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا بسیاری از بخش‌های جمعیت این کشور اصلا انگلیسی صحبت نمی‌کنند. انگلیسی در مناطق توریستی و شهرهای بزرگ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در مناطق روستایی کمتر صحبت می‌شود.

از سوی دیگر، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی شما به ویژه در گردشگری و تدریس بسیار ارزشمند خواهد بود. به همین دلیل، مشاغل آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی به راحتی در دسترس هستند.

مطالعه یک دوره زبان ایتالیایی به شما کمک می‌کند تا این زبان را بیاموزید یا مهارت‌های خود را در حد استانداردهای لازم ارتقا دهید.

آشنایی با موسسات کاریابی در ایتالیا

آیا به دنبال بهترین موسساتی استخدام یا موسسات کاریابی در ایتالیا هستید؟ موسساتی کاریابی برای جویندگان کار که تازه وارد ایتالیا شده‌اند و با محیط و فرهنگ این کشور چندان آشنا نیستند اما می‌خواهند در ایتالیا زندگی کنند، بسیار مفید است.

موسسات کاریابی اساساً به دو دسته موقت و دائمی تقسیم می‌شوند. موسسات کاریابی موقت آنهایی هستند که جویندگان کار را در قراردادهای موقت قرار می‌دهند. در حالی که موسسات کاریابی دائمی آن‌هایی هستند که کاریابان را برای نقش‌های دائمی در شرکت‌ها آماده می‌کنند و برایشان کار دائم می‌یابند. همچنین گروه خاصی از موسسات استخدام به نام موسسات کاریابی و جستجوی اجرایی شناخته می‌شوند و بر جذب مدیران اجرایی برای مشتریان خود تمرکز می‌کنند. این شرکت‌ها بیشتر در شهرهای برتر ایتالیا مانند رم و میلان مستقر هستند. 

معرفی 10 موسسه کاریابی برتر در ایتالیا

اینجا 10 تا از بهترین موسسات کاریابی ایتالیا و راه‌های تماس با آن‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

  1. Antal International

Antal International یک موسسه استخدامی جهانی است که در جستجو و انتخاب پروفایل‌های مدیریت میانی و ارشد برای شرکت‌های مشتری خود تخصص دارد. آن‌ها دفاتری در شهرهای برتر ایتالیا دارند و دفتر میلان آنها در سال 1997 افتتاح شده است. خدمات آنها شامل استخدام دائم و اجرایی، مشاوره PRO، استخدام قراردادی و ارزیابی استعدادهاست.

اطلاعات تماس Antal International Milian:

تلفن: 39028060601+

ایمیل: [email protected]

  1. آمروپ

Amrop ایتالیا یک شرکت پیشرو در جستجوی اجرایی و مشاوره مدیریت در ایتالیاست و دفاتری در میلان، رم و جنوا دارد. آنها خدمات حرفه‌ای مانند جستجوی اجرایی، ارزیابی مدیریت، کوچینگ و مشاوره منابع انسانی را ارائه می‌دهند. صنایعی که آن‌ها در آن تخصص دارند عبارتند از: خرده‌فروشی، دیجیتال، انرژی و زیرساخت، خدمات مالی، خدمات صنعتی، علوم زیستی، و خدمات حرفه‌ای.

جزئیات تماس Amrop:

تلفن: 39068070858+

ایمیل: [email protected]

  1. هِیس ایتالیا

Hays یک موسسه کاریابی جهانی است و تمرکز آنها بر اشتغال موقت و دائم است. آن‌ها یک رویکرد 360 درجه در جستجوی پرسنل و فرآیند انتخاب دارند. بخش‌هایی که آنها در آن تخصص دارند عبارتند از: بانک و بیمه، ساخت و ساز و املاک، حسابداری و مالی، دیجیتال و رسانه‌های جدید، مهندسی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، علوم زیستی، بازاریابی، نفت و گاز، زنجیره تامین، خرده فروشی، فروش، مالیات و…

اطلاعات تماس Hays Milian:

ایمیل: [email protected]

  1. گروه Gi

Gi Group یک موسسه کاریابی است که در رشته‌های زیر تخصص دارد: کار موقت، دائم و حرفه‌ای، تحقیق و بررسی کارها، جستجوی اجرایی، برون‌سپاری، پشتیبانی و مشاوره منابع انسانی.

  1. Manpower ایتالیا

Manpower Group یک موسسه کارمندی/استخدامی آمریکایی است و خدمات متعددی مانند تحقیقات، استخدام موقت و دائم و خدمات مشاورهای ارائه می‌دهد که به چند مورد اشاره می‌کنیم. آن‌ها 21 دفتر در ایتالیا دارند و زمینه‌های تخصصی آن‌ها شامل داروسازی، لجستیک و کار اداری است.

  1. مایکل پیج ایتالیا

مایکل پیج یکی از برترین موسسات کاریابی در ایتالیا و جهان است. زمینه‌های تخصص آن‌ها شامل بانکداری و خدمات مالی، رسانه‌های دیجیتال و جدید، مهندسی و ساخت، مد، مالی و حسابداری، منابع، بهداشت و درمان و علوم زندگی، منابع اطلاعاتی، فناوری اطلاعات، بیمه، بازاریابی، نفت و گاز، تدارکات و زنجیره تامین است. 

جزئیات تماس مایکل پیج ایتالیا:

تلفن: 39028068001+

  1. رندستاد ایتالیا

رندستاد یک موسسه کاریابی است که خدمات زیادی را هم به کارجویان و هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برخی از خدماتی که ارائه می‌دهند شامل قرار دادن دائمی و خدمات داخلی است. زمینه‌های تخصصی آنها شامل امور مالی و اداری، خرده فروشی، ساخت و ساز، تدارکات، بانک و بیمه، گردشگری، فناوری و غذا، پزشکی و داروسازی است.

  1. استانتون چیس ایتالیا

این شرکت یک موسسه برتر کاریابی است که در میلانِ ایتالیا و دیگر کشورهای برتر اروپا واقع شده است. آن‌ها خدمات زیادی را ارائه می‌دهند و زمینه‌های تخصصی آن‌ها شامل صنایع، بهداشت و درمان و علوم زیستی، منابع طبیعی و انرژی، تدارکات زنجیره تامین و حمل و نقل و فناوری است.

  1. Adecco ایتالیا

Adecco یکی از بهترین موسسات استخدام و کاریابی در جهان است. آن‌ها بر بخش‌هایی مانند بازرگانی، فروش و بازاریابی، پزشکی، دارویی و علمی، تولید، صنعت و تدارکات، حقوقی، مالی، بیمه، بانکداری، منابع انسانی، خرید، دبیرخانه و مرکز تماس تخصص دارند.

  1. Adami Associates

Adami Associates یک موسسه کاریابی است که در جستجو و انتخاب پرسنل واجد شرایط در ایتالیا تخصص دارد. آن‌ها همچنین خدماتی مانند انتخاب مدیران را ارائه می‌دهند. زمینه‌های تخصصی آنها شامل بانک و امور مالی، مواد شیمیایی و دارویی، ساخت و ساز، حقوقی، و مالیات، تدارکات، حمل و نقل، و کشتیرانی، مد، فروش، بازاریابی، نفت و گاز است.

ایتالیا یکی از مقاصد اصلی برای بسیاری از مهاجران است. حواستان باشد که در ایتالیا شرکت‌های غیرقانونی و کلاهبردار برای استخدام افراد با مقاصد سوء نیز وجود دارند. اما در این مقاله، موسسات کاریابی معتبر را معرفی کرده‌ایم تا با خیالی آسوده با آن‌ها تماس بگیرید!

Telegram
LinkedIn