سرگرمی‌ها و تفریحات در ایتالیا

ایتالیا بهشت گردشگران است. شاید مثل خیلی از کشورهای اروپایی دیگر به مهاجرپذیری شهره نباشد، اما برای گردش و تفریح، کشوری به معنای واقعی کلمه زیباست. پر از آثار تاریخی، موزه‌ها و گالری‌های هنری به همراه طبیعتی شگفت‌انگیز که از یک سوی مدیترانه‌ایست و از سوی دیگر زیبایی آلپ را در خود دارد. 

اینجا با هم به گردش در اقصی‌نقاط ایتالیا می‌رویم و از فعالیت‌های تفریحی و نقاط دیدنی ایتالیا می‌گوییم و میانگینی از هزینه‌های تفریح و سرگرمی در این کشور را هم بررسی می‌کنیم. 

فهرست عناوین

فرهنگ تفریح در ایتالیا

برای خانواده‌های ایتالیایی، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های اوقات فراغت روزانه تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو، خواندن روزنامه و رفتن به سینما است. خواندن کتاب و ورزش در میان اکثریت مردم کمتر رایج است. بر اساس بررسی‌ها، ایتالیایی‌ها از روابط خانوادگی، دوستانه و وضعیت سلامتی خود بسیار راضی هستند.

اگرچه محبوبیت سرگرمی‌های خانگی و بی‌سیم افزایش یافته، استفاده از فضاهای عمومی همچنان مهم است. جوانان ایتالیایی به صورت روزانه با دوستان خود ملاقات می کنند، اغلب عصرها در میدان‌های شهرها، به بارها، سینماها، پیتزا فروشی‌ها و دیسکوها می‌روند. مناطق ساحلی مقاصد محبوب در تابستان هستند.

برای اطلاعات بیشتر، مطالب زیر را بخوانید:

غذا، مهم‌ترین جلوه فرهنگ روزمره در ایتالیا

غذا به طور سنتی عنصر اصلی زندگی ایتالیایی است. الگوهای کاری در ایتالیا حول وعده‌های ظهر می‌چرخد، اگرچه استراحت دو ساعته ناهار در حال از بین رفتن است. کافه‌ها و غذاخوری‌های خیابانی قیمتی ارزان دارند و سریعا برای شما یک وعده غذایی خوب تهیه می‌کنند. ایتالیایی‌ها به رشته فرنگی علاقه دارند و پاستاها نام‌هایی مانند اسپاگتی (رشته‌های کوچک)، پنه و ماکارونی دارند. در جنوب ایتالیا، رشته فرنگی اغلب با سس های ساخته شده از روغن زیتون، گوجه‌فرنگی و ادویه‌جات پخته می‌شود. در شمال، به ویژه در پیمونت، آن‌ها را با خامه، کره و پنیر می‌پوشانند. بسیاری از خارجی‌ها به این تنوعات منطقه‌ای عادت کرده‌اند، زیرا غذاهای ایتالیایی به یک صادرات فرهنگی محبوب تبدیل شده است.

البته غذاهای بین‌المللی مانند پاستا و پیتزا و موادی مانند روغن زیتون در ایتالیا محبوبیت زیادی دارند، اما غذاهای ایتالیایی همچنان با سنت‌های قوی منطقه‌ای، جغرافیای محلی، شیوه زندگی و تاریخ مشخص می‌شود. غذای شمال ایتالیا به دلیل استفاده از کره، برنج، پولنتا و پنیرها به خوبی شناخته شده است. غذاهای دریایی و صدف در سواحل رایج است. غذاهای گوشتی در مرکز ایتالیا رایج است. به عنوان مثال، گراز وحشی در توسکانی و اومبریا پخته می‌شود. جنوب به خاطر مرکبات، باغ های زیتون و تاکستان‌ها مشهور است. ایتالیا همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شراب در جهان است و هر منطقه در ایتالیا برای شراب شناخته شده است.

برای سفر به ایتالیا چه مقدار پول نیاز دارید؟

شما باید برنامه‌ریزی کنید که روزانه حدود 132 یورو در ایتالیا خرج کنید. این برآورد هزینه در سایت budgetyourtrip.com بر اساس میانگین روزانه هزینه‌های سایر بازدیدکنندگان استخراج شده است. مسافران به طور متوسط 36 یورو (41 دلار) برای وعده‌های غذایی یک روزه و 21 یورو (24 دلار) برای حمل و نقل محلی هزینه کرده‌اند. همچنین میانگین قیمت هتل در ایتالیا برای یک زوج 134 یورو (154 دلار) است. بنابراین، هزینه یک سفر دو نفره به ایتالیا برای یک هفته به طور متوسط 1852 یورو (2121 دلار) است. تمام این میانگین قیمت‌های سفر از مسافران دیگر جمع‌آوری شده است تا به شما در برنامه‌ریزی بودجه سفر کمک کند.

هزینه سفر دو هفته‌ای دو نفره در ایتالیا 3705 یورو است. اگر به‌عنوان یک خانواده سه یا چهار نفره سفر می‌کنید، قیمت آن اغلب کاهش می‌یابد زیرا بلیط‌های کودکان ارزان‌تر است و اتاق‌های هتل می‌توانند مشترک باشند. 

اینجا چند نمونه از تفریحات جذاب و نقاط دیدنی ایتالیا رابا هم مرور کرده‌ایم:

پیاده‌روی در مسیر زیبای Cinque Terre

برای لذت بردن از مناظر دیدنی، دهکده‌های زیبا، مناظر باز وحشی و تجربیات محلی در مسیر  Cinque Terre و پنج شهری که با مسیر صخره‌ای بهم متصل می‌شوند، پیاده‌روی کنید! پیاده‌روی در کل مسیر مستلزم استقامت و چکمه‌های خوب است. در مسیر بین Corniglia و Vernazza پس از یک صعود سخت از پله‌های سنگی و اغلب ناهموار، به بالاترین نقطه مسیر می‌رسید، اما ضرر نمی‌کنید چراکه پیاده‌روی در میان باغ‌های زیتون و برخی منظره‌های این مسیر، بی‌نظیر است.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در ایتالیا را دیده‌اید؟

قایق سواری در ونیز

شاید این تفریح، کلیشه شماره یک ونیز باشد، اما سواری در یک قایق و در امتداد کانالی در منحنی زیبای شهر یکی از کارهای جذاب در ایتالیا است. پیدا کردن یک گوندولیر (قایقران/ کرجی ‌ران) آسان است. آن‌ها در امتداد کانال بزرگ در کنار کاخ دوج و در پل ریالتو جمع می‌شوند و در حین گشت‌و‌گذار در شهر، آن‌ها را با پیراهن های راه راه و کلاه‌های حصیری خود بر روی پل‌ها و کانال‌ها خواهید دید. از آنجایی که او راهنمای شما خواهد بود، کمی صحبت کنید تا ببینید آیا با سبک و تسلط آنها به زبان انگلیسی راحت هستید یا خیر.

قیمت‌ها تعیین شده‌اند، بنابراین مطمئن شوید که نرخ استاندارد را دریافت می‌کنند. انتخاب مسیر و زمان به ترجیحات شخصی شما و محل شروع سواری بستگی دارد. پس از تاریک شدن هوا، چراغ‌های کاخ‌های کانال بزرگ و رستوران‌های کنار کانال روی آب منعکس می‌شوند و می‌درخشند.

دوچرخه سواری در تپه‌های توسکانی

از حومه تپه‌ای توسکانی در اوقات فراغت لذت ‌برید، و برای کاوش در شهرک‌های کوچک توریستی و شهرهای قرون وسطایی بزرگ‌تر حتما توقف ‌کنید. اگر با دوچرخه سفر کنید، به شما فرصت می‌دهد تا به جزئیات بیشتری توجه کنید.

در این مکان چندین تور و راهنما برای دوچرخه‌سواری در مسیرها وجود دارد. این تورها در اسکان، پیدا کردن غذاخوری، جابه‌جایی چمدان و همچنین بازدیدهای منظم از جاذبه‌های محلی کمک میکنند. برای یک تجربه فوق‌العاده کم نظیر، می توانید برای یک تور دوچرخه‌سواری خصوصی توسکانی ثبت‌نام کنید.

یک اپرای تمام ایتالیایی در ورونا

نیازی نیست که عاشق اپرا باشید، یا حتی موسیقی دوست داشته باشید تا مجذوب تماشای یک نمایش تمام عیار در صحنه رومی قرن سوم ورونا شوید. برای کسانی که عاشق اپرا هستند، این صحنه با نام La Scala  یک رویای هیجان انگیز است. اینجا یکی از بزرگترین و بهترین آمفی تئاترهای رومی با 44 ردیف صندلی دست نخورده برای پذیرایی از 22هزار تماشاگر اپرا است. جشنواره اپرای ورونا، که هر سال در ماه های جولای و آگوست برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای موسیقی تابستانی اروپا است که در رتبه‌بندی جشنواره‌های سالزبورگ و بایروث قرار دارد. حتی می‌توانید موسیقی را در شب‌هایی که مستقیما در اجرا شرکت نمی‌کنید، از تراس روی پشت‌بام هتل میلانو که مشرف به سالن است بشنوید.

کلوسئوم را از نزدیک ببینید

یک تور داخلی در یکی از مکان‌های دیدنی رم، پایتخت ایتالیا می‌تواند شما را عمیق‌تر به تاریخ ببرد. بهترین مکان برای این کار، کولوسئوم است. یک راهنمای آگاه می‌تواند تمام پیچ و خم تونل‌ها، گذرگاه‌ها و سلول‌ها را در اعماق کف سالن محوطه کلوسئوم توضیح دهد، جایی که نمایش‌های گلادیاتورها تماشاگران رومی را به وجد می‌آورد.

برای اینکه واقعاً در رم باستان غوطه‌ور شوید، برای یک درس دو ساعته گلادیاتوری ثبت‌نام کنید، جایی که بازسازی‌کنندگان تاریخی رم به شما هنر استفاده از سلاح‌های معتبر مورد استفاده توسط گلادیاتورها در روم باستان را آموزش می‌دهند. همانطور که اصول مبارزه با شمشیر را یاد می‌گیرید، ماکت‌هایی از تونیک، کمربند و دستکش‌های چرمی سنتی می‌پوشید. کلاس‌هایی برای بچه‌ها نیز وجود دارد که می‌توانید مطمئن باشید خاطره‌انگیزترین تجربه رومی آن‌ها خواهد بود.

فلورانس و برج کج پیزا را فراموش نکنید!

برای بازدید از شهرهای معروف توسکانی در یک تور یک روزه به فلورانس و پیزا بروید. در فلورانس، زادگاه هنر رنسانس، شاهکارهای هنری مانند مجسمه داوود، اثر مشهور «میکل آنژ» را در گالری آکادمیا تحسین کنید و زیر گنبد معروف برونلسکی قدم بزنید. گنجینه‌های مرمری باشکوه Piazza dei Miracoli در پیزا، از جمله برج کج نمادین را از دست ندهید.

خرابه‌های باستانی پمئی

از خرابه‌های پمپئی حتما دیدن کنید! به یاد داشته باشید که در اولین یکشنبه هر ماه بلیط ورودی به پمپئی رایگان است و کودکان تا 18 سال همیشه حق دریافت بلیط ورودی رایگان به پمپئی را دارند، اما باید در روز تور یک سند معتبر ارائه دهند.

بازدید از موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین

در بازدید از ایتالیا باید از موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین دیدن کنید. زمانی که وارد این مکان‌ها می‌شوید زمان زیادی را به تحسین هنرهای شگفت انگیز موجود در آن خواهید کرد. پس از ورود، به طور مستقل گالری‌هایی مانند اتاق‌های رافائل و البته کلیسای سیستین با نقاشی‌های دیواری نمادین میکل آنژ را کاوش کنید.

گالری اوفیزی در فلورانس

از گالری اوفیزی در فلورانس با دسترسی به 1500 اثر هنری از این موزه وسیع بازدید کنید. نقاشی‌های معروف رنسانس مانند «دونی توندو» میکل آنژ و «تولد زهره» بوتیچلی را ببینید.

موزه لئوناردو داوینچی

با ورود به موزه لئوناردو داوینچی در فلورانس، وارد ذهن خلاق لئوناردو داوینچی شوید. در این موزه می‌توانید تا زمانی که دوست دارید به کاوش در نمایشگاه‌ها و تحسین ماشین‌های لئوناردو، که از کدهای معروف داوینچی ساخته شده‌اند، بپردازید.

موزه کاپیتولین در رم

برای آشنایی با امپراتوری روم، موزه کاپیتولین در رم را انتخاب کنید. کاپیتولینی که به عنوان اولین موزه جهان در نظر گرفته می‌شود، به عنوان فضایی که در آن هنر برای عموم قابل دسترسی است، هنر و مصنوعاتی را به نمایش می‌گذارد که تاریخ شهر را به تصویر می‌کشد، از جمله مجسمه رومولوس و رموس، بنیانگذاران رم را می‌توانید اینجا ببینید.

گور جمعی باستانی در رم

این مکان ممکن است وحشتناک باشد و حتی برای برخی اصلا سرگرم‌کننده نباشد. در کلیسای Santa Maria della Concezione dei Cappuccini، کلیسایی که در نزدیکی Piazza Barberini، در شهر رم قرار دارد، می‌توانید بقایای اسکلت‌های باستانی را در یک مقبره باستانی ببینید. اینجا بیش از 3700 جسد از مسیحیان اولیه باقی‌مانده است. اتاق به اتاق، جمجمه‌ها و بقایای استخوانی وجود دارد و می‌توانید یک تجربه کاملا متفاوت داشته باشید. تورهای این مکان معمولا هر روز ساعت 9 صبح و 14 بعد از ظهر برگزار می‌شود. 

ایتالیا کشور زیبایی‌های شگفت انگیز هنری و فرهنگی، طبیعت رنگارنگ و بسیار متنوع، مردم خونگرم و مهمان دوست و غذاهای خوشمزه است. اگر شانس سفر به این کشور یا زندگی در آن را دارید، از این فرصت نهایت بهره را ببرید و این مکان‌های جذاب و بی‌نظیر را حتما از نزدیک ببینید!

Telegram
LinkedIn