مقایسه شهرهای ایتالیا برای مهاجرت کاری

ایتالیا یکی از کشورهای جنوبی قاره اروپا است که افراد زیادی آن را برای مهاجرت کاری یا تحصیلی انتخاب می‌کنند. برای زندگی در یک کشور باید شرایط مختلف شهرهای آن را بدانید و از میان گزینه‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. در این مطلب شهرهای ایتالیا را به طور دقیق و از جنبه‌های مختلف بررسی کرده‌ایم تا افرادی که دنبال مهاجرت کاری هستند اطلاعات بیشتر و دید بازتری داشته باشند. اگر ایتالیا مقصد شما است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. 

فهرست عناوین

آنچه که درباره ایتالیا باید بدانید

ایتالیا یکی از کشورهای صنعتی است و شرکت‌های معروف خودروسازی و ماشین‌سازی زیادی در آن قرار دارد. بسیاری از بانک‌های معروف اروپا هم در این کشور قرار دارند و یکی از کشورهای تأثیرگذار در اتحادیه اروپا است. شرایط اقتصادی ایتالیا در یک نگاه کلی مناسب است و در سال‌های اخیر توجه زیادی به جذب نیروی کار ماهر داشته است. این موضوع نشان می‌دهد ایتالیا در آستانه تغییرات اساسی است و اگر بتوانید شغل مناسبی در این کشور داشته باشید آینده خوبی در انتظار شما است.

برای اطلاعات بیشتر، مطالب زیر را بخوانید:

مهاجرت کاری به میلان

یکی از شهرهای مناسب برای زندگی در ایتالیا میلان است که یک شهر چندملیتی و البته پایتخت مد در ایتالیا است. برندهای بسیار معتبری در این شهر قرار دارند و برای علاقه‌مندان به صنعت مد و فشن یک فرصت عالی است. از سوی دیگر مهاجران و قومیت‌های زیادی در این شهر زندگی می‌کنند و بیشتر آن‌ها بدون مشکل زندگی خوبی دارند.

کافه، رستوران و مکان‌های تفریحی زیادی در میلان وجود دارد و می‌توانید ساعت‌های زیادی در آن‌ها وقت بگذرانید. اگر هم به هنر علاقه داشته باشید گالری‌های زیادی در میلان وجود دارد که همگی هنر نقاشی ایتالیایی را دنبال می‌کنند. 

مسئله مهمی که درباره زندگی در این شهر وجود دارد هزینه بالای زندگی است. میلان از شهرهای گران ایتالیا محسوب می‌شود و افرادی که می‌خواهند در این شهر زندگی کنند باید برنامه‌ریزی دقیقی برای پرداخت مخارج داشته باشند.

بررسی شهر تورین

تورین یکی از شهرهای بزرگ و صنعتی ایتالیا است که در شمال غرب این کشور قرار دارد و از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت کاری است. تورین یکی از شهرهای دیدنی ایتالیا است که در آن انواع جاذبه‌های گردشگری، موزه، بناهای تاریخی و … وجود دارد. تورین در نزدیکی رشته‌کوه‌های آلپ قرار دارد و اطراف آن جاذبه‌های طبیعی زیادی به چشم می‌خورد. این شهر محل تلاقی چند رودخانه است و آن را با نام شهر چهار رود هم می‌شناسند.

تورین یکی از مهم‌ترین مراکز تولید خودرو در کشور ایتالیا است و حداقل 6 شرکت بزرگ خودروسازی در خود دارد. این موضوع باعث شده نه‌تنها برای حوزه‌های مهندسی و فنی، بلکه برای حوزه‌های دیگر هم فرصت‌های شغلی فراوانی وجود داشته باشد. بسیاری از این مشاغل به طور مستقیم یا غیرمستقیم به صنایع خودروسازی این شهر مربوط می‌شوند.

شرایط زندگی در بولونیا

بولونیا یکی از شهرهای ارزان‌قیمت ایتالیا است که توجه مهاجران را به خود جلب کرده است. دلیل آن هم مشخص است، فرصت‌های کاری مناسب در کنار قیمت‌های نسبتاً ارزان. با وجود باید دقت کنید که آمار جرم و جنایت کمی در این شهر بالا است و بهتر است در آپارتمان‌های ایمن زندگی کنید. البته زیبایی این شهر باعث شده تا افراد از این موارد چشم‌پوشی کنند و برای کار وارد این شهر شوند.

کارخانه‌های خودروسازی مازراتی و فراری در این شهر قرار دارند و مانند تورین فرصت‌های زیادی برای مهاجرت کاری ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این، صنایع پوشاک و بانکداری هم در شهر بولونیا فعال هستند و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در این بخش‌ها نیز مشغول کار شوید.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در ایتالیا را دیده‌اید؟

مهاجرت کاری به رم

رم بزرگ‌ترین شهر در ایتالیا است و پایتخت این کشور محسوب می‌شود. رم شهری است که در آن انواع بناهای تاریخی و موزه وجود دارد و زمانی که در این شهر قدم بزنید تصور می‌کنید درون شهرهای قدیمی هستید. البته این باعث نشده که رم از پیشرفت جا بماند و تبدیل به شهری مدرن شده است. رم یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است و آثار دیدنی زیادی درون خود دارد.

رم بعد از میلان دومین شهر میلان از نظر مد و فشن است و در جهان نیز رتبه چهارم را در اختیار دارد. این شهر در زمینه پوشاک و جواهرات ممتاز است. ظاهر شهر رم علاوه بر حفظ معماری قدیمی، بسیار لوکس و پرزرق‌وبرق است. به همین دلیل می‌توانید تلفیقی از مدرن بودن و شهرهای سنتی را در رم ببینید.

رم یکی از شهرهای سرسبز ایتالیا با سیستم حمل‌ونقل کارآمد است. زندگی شهری در رم کیفیت بالایی دارد و می‌توانید به همه نوع امکانات دسترسی داشته باشید. قطعاً شهری که پایتخت است فرصت‌های کاری زیادی دارد به همین دلیل رم هم در میان بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت کاری و البته زندگی است.

بررسی شهر فلورانس

فلورانس از شهرهای مرکزی ایتالیا و محل ظهور نقاش‌های معروفی مانند داوینچی است. فلورانس یکی از تاریخی‌ترین و فرهنگی‌ترین شهرها در ایتالیا است که نقش مهمی در تاریخ این کشور دارد. فلورانس را می‌توان مانند اصفهان ایتالیا دانست که در آن ترکیبی از فرهنگ و هنر به چشم می‌خورد. مانند بیشتر شهرهای ایتالیا، فلورانس نیز پر از جاذبه‌های گردشگری است که بیشتر آن‌ها بناهای تاریخی هستند.

فلورانس نیز با پیشرفت شهرهای دیگر جلو رفته است و اکنون ساختمان‌های مدرن و شرکت‌های زیادی درون خود دارد. محیط این شهر آرام است و برای کسانی که زندگی در شهرهای پرجنب‌وجوش را دوست ندارند انتخاب مناسبی است.

مهاجرت کاری به جنوا

شهر جنوا به دلیل دانشگاه معروف خود شناخته می‌شود و در هرسال افراد زیادی از سراسر جهان برای تحصیل وارد این دانشگاه می‌شوند. جنوا به شهرهای میلان، تورین و بولونیا نزدیک است و می‌توانید از امکانات آن شهرها هم استفاده کنید. جنوا یک شهر بندری با تاریخ قدیمی است و یادگاری‌های زیادی در حکومت‌های مختلف در طول تاریخ دارد.

هزینه زندگی در این شهر متوسط است و البته تا حد زیادی هم به سبک زندگی افراد بستگی دارد. به‌صورت کلی کیفیت زندگی و بهداشت در این شهر بالا است و می‌توان آن را گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری در نظر گرفت. جنوا در کنار میلان و تورین به نام مثلث اقتصادی ایتالیا شناخته می‌شوند زیرا کارخانه‌های زیادی در این شهرها وجود دارد که بیشتر آن‌ها مربوط به شرکت‌های معروف خودروسازی ایتالیا است. صنایع مهم دیگری هم در جنوا وجود دارد و بخش زیادی از جمعیت جنوا در بخش‌های صنعتی کار می‌کنند.

شرایط زندگی در بولزانو

بولزانو یا پولتسانو یک شهر در شمال ایتالیا و نزدیک مرز اتریش است به همین دلیل علاوه بر ایتالیایی، زبان آلمانی هم در آن رایج است اما زبان غالب ایتالیایی است. بولزانو در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد و یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایتالیا از نظر منظره‌های طبیعی است. این شهر یک فرهنگ دوگانه آلمانی ایتالیایی دارد به دلیل همین خاص بودن یکی از شهرهای گردشگری در ایتالیا است.

بیشتر فرصت‌های کار در این شهر از نوع خدماتی هستند. وجود گردشگران باعث شده تا در این شهر نیاز به مشاغل مرتبط با گردشگری بسیار زیاد باشد. با وجود این، هنوز هم می‌توانید در بخش‌های صنعتی و تولیدی مشغول کار شوید. 

بررسی شهر ورونا

شهر معروف رمان رومئو و ژولیت ورونا است و به همین دلیل آن را به نام شهر عاشقان می‌شناسند. ورونا در شمال ایتالیا واقع شده و یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای این کشور از نظر معماری است. ساختمان‌های ورونا ظاهر جذابی دارند و زندگی در این شهر را بسیار خوشایند می‌کنند. کیفیت زندگی در شهری مانند ورونا با می‌توانید با خیال راحت آن را بین گزینه‌های خود برای مهاجرت کاری داشته باشید.

مهاجرت کاری به ناپل

سومین شهر بزرگ ایتالیا از نظر جمعیت ناپل است و یکی از کلان‌شهرهای این کشور محسوب می‌شود. ناپل نیز مانند بسیاری از شهرهای ایتالیا پر از بناهای تاریخی و موزه است و برای افرادی که به تاریخ علاقه داشته باشند یک انتخاب مناسب است. آب‌وهوای این شهر گرم و مدیترانه‌ای است و می‌توان آن را تا حدودی خشک و با بادهای فراوان در نظر گرفت.

بیشتر کارگاه‌ها و کارخانه‌های این کشور به شکل خانوادگی و سنتی اداره می‌شوند. دلیل این موضوع نزدیکی شهر ناپل به جنوب ایتالیا و فرهنگ خاص مردمان این منطقه است. همین موضوع باعث شده تا پیداکردن کار در این شهر برای خارجی‌ها کمی سخت باشد. با وجود این، ناپل از شهرهای بزرگ ایتالیا است و بخش زیادی از صنایع ایتالیا را درون خود جا داده است. 

مقایسه بین شهرهای مختلف ایتالیا برای مهاجرت کاری

در جدول زیر، شهرهای مختلف ایتالیا را با آمار و ارقام برای مهاجرت کاری مقایسه کرده‌ایم.

نام شهر

ناحیه/استان

وسعت (کیلومترمربع)

جمعیت

میلان

لومباردی

181

1،300،000

تورین

پیه مونته

130

886،000

بولونیا

امیلیا رومانیا

140

388،000

رم

لاتزیو

1285

2،873،000

فلورانس

توسکانی

102

382،000

جنوا

لیگوریا

243

583،000

بولزانو

تیرول جنوبی

52

106،000

ورونا

ونتو

206

257،000

ناپل

کامپانیا

119

967،000

 

هزینه و درآمد در شهرهای مختلف در جدول زیر مقایسه شده است.

نام شهر

متوسط هزینه ماهیانه برای یک نفر (یورو)

متوسط هزینه ماهیانه برای 4 نفر (یورو

متوسط درآمد سالیانه (یورو)

میلان

867

3071

40600

تورین

729

2555

37200

بولونیا

798

2821

36500

رم

797

2799

37200

فلورانس

795

2825

34500

جنوا

802

2886

37100

بولزانو

753

2656

37000

ورونا

780

2783

35400

ناپل

704

2459

33040

 

نتیجه‌گیری 

در این مطلب شرایط زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا بررسی شد. رای زندگی در این کشور باید نگاهی هم به شهرهای مختلف آن داشته باشید که در این مطلب مهم‌ترین موارد توضیح داده شد. شهرهای شمالی ایتالیا فرهنگ بازتری دارند و مهاجرت کاری به آن‌ها ساده‌تر است. شهرهای جنوبی این کشور پذیرش ورود خارجی ندارند و به همین دلیل پیداکردن کار در آن‌ها سخت‌تر است. با وجود این، فرهنگ ایتالیا در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده به‌طوری‌که ایتالیا در حال حاضر یکی از فعال‌ترین کشورها در زمینه جذب مهاجر است.

Telegram
LinkedIn