کتاب چشم انداز مهاجرت به کانادا

195000 تومان

ممنون میشم در نظرسنجی ما شرکت کنید.

ویزای کار کره جنوبی

ویزای کار کره جنوبی

ویزای کار کره جنوبی با توجه به دستمزدهای خوب و شرائط مطلوب زندگی در این کشور، برای بسیاری از افراد جذاب است. برای ورود به بازار کار کره جنوبی بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد؛ اما تنوع ویزای کاری، نقطه قوت کار در کره جنوبی است. حدود 8 نوع ویزای کاری برای ورود به این کشور در دسترس است که با توجه به شرایط خودتان می‌توانید از طریق یکی از آن‌ها اقدام کنید. دو راه برای دریافت ویزای کاری وجود دارد که هر کدام را در ادامه توضیح داده‌ایم.


دو راه برای دریافت ویزای کار کره جنوبی وجود دارد:

کاریابی در کره جنوبی

روش اول، استفاده از مؤسسات کاریابی در کره جنوبی است. این مؤسسه‌ها، بین شرکت‌ها و متقاضیان کار واسطه می‌شوند تا نیروی مناسب را برای شرکت‌ها پیدا کنند. تعداد این مؤسسه‌ها زیادی است و باید از وب‌سایت آن‌ها اقدام کنید. بعضی کارها نیازمند تسلط به زبان کره‌ای هستند اما برای برخی دیگر تنها زبان انگلیسی لازم دارند اما بعد از مدتی بهتر است به زبان رسمی کره مسلط شوید.

روش دوم این است که در نمایشگاه‌های بین‌المللی کاریابی شرکت کنید. این نمایشگاه‌ها برای پیداکردن نیروی کار مناسب برای شرکت‌ها برپا می‌شوند و به دو نوع تقسیم می‌شوند. اولین نوع، نمایشگاه‌های مخصوص دانشجویان است که برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور بسیار مناسب است. دومین نوع نیز نمایشگاه‌های کار عمومی است که افراد زیادی از آن‌ها برای ورود به بازار کار کره جنوبی استفاده می‌کنند.

انواع ویزای کار در کره جنوبی

در ادامه انواع ویزای کار کره جنوبی بررسی شده که هر کدام برای گروهی از افراد مناسب است.

نام ویزادرخواست‌کنندگان
E1برای مدرسان دانشگاه است تا در این کشور تدریس کنند.
E2برای مدرسان زبان خارجی است.
E3ویزای تحقیقاتی برای رشته‌های علوم پایه و مهندسی
E4ویزای انتقال تکنولوژی
E5برای افراد شاغل و ماهر در حرفه‌های خاص مانند حسابداری، وکالت، مهندسی و …
E6مناسب هنرمندان
E7ویزای مشاغل خاص که نیاز به مهارت بالا دارد.
D7برای افرادی که در شرکت‌های خارجی کار می‌کنند، اما دفتر آن‌ها در کره جنوبی است.
D8ویزای سرمایه‌گذاری
D10مناسب برای جست‌وجوی کار که البته شرایط آن سخت است.
C4جهت کار کوتاه‌مدت

مدارک مورد نیاز ویزای کار کره جنوبی

ویزای کار کره جنوبی

برای دریافت ویزای کار کره جنوبی مدارک مشخصی وجود دارد که باید آن‌ها را آماده کنید. برخی از آن‌ها تنها برای این است که یک کارفرما پیدا کنید (مانند رزومه) اما برخی دیگر مانند گذرنامه برای بررسی سفارت این کشور است. لیست این مدارک در ادامه قرار داده شده است:

  • مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی
  • مدارک کاری و ترجمه رسمی
  • اصل و کپی گذرنامه
  • دو قطعه عکس گذرنامه‌ای
  • نامه پیشنهاد کاری
  • قرارداد با شرکت کارفرما
  • نامه عدم سوءپیشینه
  • فرم درخواست ویزا

وضعیت تابعیت و اقامت دائم پس از اشتغال به کار

گذرنامه‌ی کره جنوبی اعتبار زیادی دارد به همین علت افراد زیادی بعد از شروع کار در این کشور برای اقامت دائم اقدام می‌کنند. برای دریافت اقامت دائم باید 5 سال در بازار کار کره جنوبی فعالیت کرده باشید و در این مدت نیز بیمه و مالیات پرداخت کرده باشید. پس از این مدت درخواست شما امکان بررسی دارد اما بر اساس یک سیستم اولویت‌بندی است. سن، تحصیلات، میزان تسلط به زبان کره‌ای و آشنایی با فرهنگ این کشور از فاکتورهای مهم است. هم‌چنین نباید هیچ سابقه کیفری داشته باشید و رفتار شما در مدت اقامت باید مناسب باشد.