کتاب چشم انداز مهاجرت به کانادا

195000 تومان

ممنون میشم در نظرسنجی ما شرکت کنید.

درآمد در استرالیا

درآمد در استرالیا

درآمد و مزایای شغلی در استرالیا، آن را به مقصدی محبوب برای افرادی تبدیل می‌کند که قصد مهاجرت دارند. استرالیا بزرگ‌ترین جزیره در جهان است. این کشور به دلیل داشتن سبک زندگی آرام، اقتصاد قوی، نرخ بیکاری کم و حقوق بالا، از باکیفیت‌ترین کشور‌های دنیا برای کار بوده و به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب و روبه‌رشد، همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی مردم در سراسر دنیا است. در این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف اقتصاد استرالیا، وضعیت درآمد و مزایای شغلی این کشور می‌پردازیم.

در باره‌ی اقتصاد و درآمد در استرالیا

استرالیا، کشوری پهناور و زیبا بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند و واقع در نیمکره جنوبی است. کشور کانگورو‌ها و کوالا‌ها، با سابقه‌ای غنی، ترکیبی متنوع از فرهنگ‌های بومی، ساکنین اولیه و مهاجرت انبوه است. پایتخت استرالیا کانبرا است که در جنوب شرقی بین دو شهر بزرگ و مهم اقتصادی و فرهنگی این کشور، یعنی سیدنی و ملبورن قرار دارد.

 اقتصاد استرالیا، با 26 سال متوالی رشد بی‌وقفه، یکی از موفق‌ترین و قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان در 50 سال گذشته است. این کشور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری را در بین کشور‌های توسعه یافته دارد. میزان درآمد در استرالیا بالا است و اکثریت جمعیت این کشور را طبقه متوسط ​​تشکیل می‌دهند. دولت استرالیا نقش مثبتی در مناسبات جهانی ایفاء می‌کند و از توسعه اقتصادی در منطقه خود حمایت می‌کند.

فرهنگ استرالیا

با وجود مساحت بسیار زیاد، جمعیت استرالیا در حال حاضر تقریباً 26 میلیون نفر است که حدود یک چهارم این جمعیت در خارج از کشور متولد شده‌اند. جمعیت استرالیا در امتداد منطقه ساحلی این کشور از آدلاید تا کایرنز متمرکز شده و تراکم جمعیت در مرکز آن بسیار کم است. ایالت‌های نیو ساوت ولز و ویکتوریا با پایتخت‌هایشان سیدنی و ملبورن، پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر‌های استرالیا هستند. زبان مردم این کشور انگلیسی و واحد پول آن، دلار استرالیا است.

استرالیا کشوری با ثبات، دموکراتیک و سکولار است که در آن هیچ دین رسمی وجود ندارد. آزادی، تنوع، برابری و صلح از مهم‌ترین ارزش‌های فرهنگ استرالیایی است. آموزش در سطح جهانی، همراه با آب و هوای فوق العاده، سواحل رویایی و سبک زندگی مشهور جهانی، استرالیا را به سومین مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. استرالیا، یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت بهداشتی در جهان را دارد و چهارمین کشور شاد روی کره زمین است و در هر دو شاخص توسعه انسانی و کیفیت زندگی رتبه بالایی دارد. سیدنی و آدلاید، جزء بهترین شهر‌های دنیا برای زندگی معرفی شده‌اند.

کیفیت زندگی

 استرالیا از نظر کیفیت زندگی، دسترسی به آموزش، امید به زندگی بالا، پیشرفت اقتصادی و اجتماعی، سیستم بهداشت و درمان، مسکن، درآمد، محیط‌زیست، مشارکت مدنی، سلامت، تعادل کار و زندگی، رضایت از زندگی و ایمنی، امتیاز بالایی دارد و یکی از بهترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود.

گزینه‌های متعدد دریافت ویزا

 به دلیل نیاز دائمی این کشور به افراد متخصص و ماهر، سیاست‌ها و سیستم‌هایی برای پذیرش مهاجران از هر طبقه‌ای با پیشینه‌های مختلف فرهنگی، شغلی و تحصیلی وضع شده است که شامل سه نوع ویزای موقت، دائم و ویزای حمایت کارفرمایان می‌شود. مدت زمان دریافت ویزا در استرالیا 18 ماه و سریع‌تر از دیگر کشور‌ها است.

جامعه‌ی چند فرهنگی

 طیف وسیعی از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف، کشور استرالیا را تشکیل داده‌اند. استرالیا به لحاظ فرهنگی جمعیت بسیار متنوعی دارد. این تنوع فرهنگی باعث شده تا مهاجرین از سراسر دنیا با انعطاف و سازگاری بیشتری در کنار هم زندگی کرده و احساس انزوای کمتری را تجربه کنند.

در نتیجه،  شرکت‌های استرالیایی معتقدند تجربیات افراد چشم‌انداز جدیدی را برای محل کار به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل مدارک تحصیلی و تجارب کاری افراد متقاضی برای کار در استرالیا را به رسمیت می‌شناسند. افراد دارای مدرک تحصیلی و تجربه کاری خوب، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل در این کشور دارند.

دریافت اقامت دائم استرالیا

 ویزای کار در استرالیا، فرصت مناسبی برای دریافت اقامت دائم و گذرنامه‌ی این کشور بوده و هم‌چنین، در صورت داشتن این ویزا، فرد می‌تواند به همراه خانواده‌ی خود به این کشور سفر کند و تمام اعضای خانواده نیز از امکانات رفاهی، تحصیلی و تسهیلات این کشور بهره‌مند خواهند شد. دریافت ویزای دائم استرالیا پس از 4 سال زندگی در این کشور امکان‌پذیر است.

خلاصه اینکه، کار در استرالیا به دلیل شاخص‌ بالای کیفیت زندگی، اقتصاد قوی، نرخ پایین بیکاری، موقعیت‌های شغلی فراوان و درآمد خوب، فرصت مناسبی برای افرادی است که به دنبال پیشرفت کاری و داشتن زندگی خوب هستند. متناسب با هزینه‌های زندگی بالا، سطح درآمد نیز در این کشور بالا بوده و افرادی که دارای مهارت و تخصص در زمینه‌ای خاص هستند، شانس زیادی برای کسب موفقیت در این کشور زیبا دارند.

درآمد در استرالیا

کارگران می‌توانند به اشکال مختلف در استرالیا استخدام شوند که هر کدام سطوح مختلفی از انعطاف و ثبات را برای کارمندان فراهم می‌کند و بر قرارداد استخدام و نوع دستمزدی تأثیر می‌گذارد که ممکن است اعمال شود. به طور کلی، استرالیا دارای بالاترین نرخ دستمزد در جهان است. در این کشور حتی شغل‌های معمولی هم دستمزدی بیشتر از کشورهای اروپایی دارند. درآمد سرانه‌ی مردم استرالیا حدود 55 هزار دلار در سال است که از این جهت، بالاتر از کانادا، انگلیس و ژاپن قرار می‌گیرد.

استرالیا به دلایل زیادی، یک مقصد عالی برای کار کردن است و اشتغال در این کشور از مزایای خاصی برخوردار است:  اقتصاد استرالیا یکی از قوی‌ترین و باثبات‌ترین اقتصادهای جهان با سه دهه رشد مالی بدون رکود است. این یک واقعیت امیدوارکننده برای کسانی است که قصد شروع یک کسب و کار در استرالیا را دارند. نرخ بیکاری این کشور بسیار پایین است و بیش از 70 درصد از جمعیت، در رده‌ی سنی 15 تا 64 سال، دارای شغل هستند.

 یکی از بزرگ‌ترین مزایای کار در استرالیا، داشتن حقوق بالا و درآمد اضافی است. استرالیا یکی از بالاترین میانگین دستمزدها را دارد و دارای بالاترین میزان حداقل دستمزد در جهان است. میزان درآمد در این کشور، بین 1,033 تا 33,784 دلار استرالیا در ماه است. متوسط دستمزد ماهیانه 7,553 دلار استرالیا در ماه است. میانگین دستمزد ساعتی در استرالیا، ۴۴ دلار و کمترین دستمزد، ۱۷.۲۹ دلار در هر ساعت است.

مزایای بازنشستگی

افرادی که در استرالیا کار می‌کنند، از یک حساب پس‌انداز بازنشستگی به عنوان صندوق بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند. ماهیانه بخشی از حقوق کارمند تحت عنوان حقوق بازنشستگی کسر شده و به این صندوق واریز می‌شود. همچنین افراد پس از بازنشستگی، تخفیف‌ها و امتیازاتی برای موارد ضروری زندگی و سلامتی دریافت خواهند کرد. کارت امتیاز بازنشستگی شامل تخفیف‌های متعدد در دارو، بهداشت و خدمات دولتی است که از آن می‌توان برای تخفیف‌های اضافی گاز، آب، برق و… نیز استفاده کرد.