کتاب چشم انداز مهاجرت به کانادا

195000 تومان

ممنون میشم در نظرسنجی ما شرکت کنید.

ویزای کار انگلستان

ویزای کار انگلستان

ویزای کار انگلستان را چگونه به دست بیاورم؟ طبیعی است که این اولین پرسش یک علاقمند به مهاجرت به انگلستان باشد. داشتن یک کارفرمای انگلیسی که برای شما دعوت‌نامه بفرستد یا تلاش برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت از جمله راه‌های کاریابی و ورود به این کشور است. انواع ویزای کاری در انگلستان برای خارجی‌ها وجود دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم. اداره مهاجرت این کشور، ویزاهای کاری را در دو دسته کلی ویزای بلندمدت و ویزای کوتاه‌مدت جای داده است.

شرایط دریافت ویزای کار انگلستان

برای کار در انگلستان می‌بایست اولا تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشید و مهارتی خاص که شما را در میان جویندگان کار، متمایز کند. درست است که استانداردهای استخدامی در این کشور بالاست، اما به این معنا نیست که نمی‌توانید به عنوان یک خارجی در این کشور کار کنید و شانس‌تان پایین است. چرا که انگلستان از دیرباز به عنوان یک کشور مهاجرپذیر شناخته می‌شود و انواع اقوام و ملل را در خود پذیرفته است. طبق آخرین آمار اعلام شده نزدیک به چهار میلیون نیروی کار شاغل خارجی در انگلیس کار می‌کنند.

انگلستان نرخ بیکاری کمی دارد. این کشور از میان افراد ماهر در رشته‌هایی مانند مهندسی، پزشکی، خدمات، فناوری اطلاعات و بازاریابی شرایط و موقعیت‌های استخدامی خوبی برای مهاجرین از اقصی نقاط دنیا دارد.

امتیازبندی برای مهاجرت کاری به انگلستان

بریتانیا از سال 2021 و با هدف عادلانه‌تر کردن فرایند مهاجرت کاری در این کشور میان همه مهاجران، سیستم امتیازبندی خاصی را تدوین و ارائه کرد. بنابراین تمامی افرادی که می‌خواهند در این کشور کار پیدا کنند، از طریق این سیستم امتیازبندی، سنجیده می‌شوند. با وجود این سیستم همچنان داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای بریتانیایی اهمیت دارد.

شرایط و ویژگی‌های دخیل در سیستم امتیازبندی مهاجرت به انگلستان چیست؟

ویژگیالزامامتیاز
داشتن جاب آفر از طرف کارفرمای تایید شده وزارت کشورالزامی20
موقعیت شغلی متناسب با سطح مهارتی A  (دیپلم کالج و بالاتر)الزامی20
دانش زبان انگلیسی کافیالزامی10
حقوق سالیانه 20.480 – 23.039 پوند و یا معادل 80% پایه حقوقغیر الزامی0
حقوق سالیانه 23.040- 25.599 پوند و یا معادل 90% پایه حقوقغیر الزامی10
حقوق سالیانه 25.600 یا بیشتر (معادل پایه حقوق)غیر الزامی20
موقعیت شغلی در مشاغلی که با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو هستندغیر الزامی20
داشتن مدرک دکتری در حوزه مربوط به موقعیت شغلیغیر الزامی10
داشتن مدرک دکتری در حوزه مربوط به موقعیت شغلیغیر الزامی20

ویزای کار بلندمدت انگلستان

ویزای کار انگلستان

ویزاهای بلند مدت (Long term visa) خود به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1. ویزای کار عمومی

ویزاهای بلندمدت کار عمومی نیازمند پیشنهاد شغلی و نامه حمایت کارفرما است. این ویزاها معمولا سه ماه پیش از شروع قرارداد کاری صادر می‌شوند و بین سه تا پنج سال نیز اعتبار دارند.

2. ویزای خدمات درمانی و سلامت

اگر دکتر، پرستار، متخصص بهداشت و یا متخصص خدمات اجتماعی هستید، می‌توانید از طرف سازمان ملی بهداشت، پیشنهادی شغلی دریافت کرده و برای این ویزا درخواست دهید.

3. ویزای مبلغ دینی

شرایط این ویزا همانند ویزای کار عمومی است. به علاوه این که برای درخواست این نوع ویزا باید از سوی سازمان‌های دینی و مذهبی برای کار اجرایی یا به عنوان مبلغ، دعوت به کار شوید. مدت اعتبار آن تا سه سال است.

4. ویزای ورزشکاران

ورزشکاران می‌توانند به مدت سه سال در کشور انگلستان اقامت داشته باشند. به این شرط که رزومه بسیار خوب یا مربیانی که درجه بالایی داشته باشند و از سوی یک باشگاه یا هیئت ورزشی در بریتانیا دعوت به کار شوند.

ویزای کار کوتاه‌مدت انگلستان

ویزاهای کوتاه‌مدت (Short term visa) انگلستان نیز تقسیم‌بندی زیر را دارند:

ویزای نیروی کار موقت و داوطلبانه

با این ویزا نمی‌توانید کار تمام وقت و حقوق در انگلستان داشته باشید. اما می‌توانید با تأیید حامی خود پس از دریافت ویزا در انگلیس کار داوطلبانه کنید. نیز، می‌توانید شغل پاره‌وقت در حدود 20 ساعت در هفته داشته باشید. اعتبار این ویزا حداکثر 28 ماه است.

ویزای نیروی کار موقت هنرمندان و ورزشکاران

این ویزا شرایطی شبیه به ویزای کار داوطلبانه دارد؛ با این تفاوت که ورزشکاران و هنرمندان می‌بایست پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر داشته باشند.

ویزای برنامه تبادلی دولتی

این ویزا ویژه کسانی است که برای یک پژوهش یا طرح تایید شده دولت بریتانیا به این کشور آمده‌اند. در این ویزا هم نیاز به یک دعوت‌نامه معتبر و نامه اسپانسرشیپی دارید. حداکثر زمان اعتبار این ویزا دو سال است.

ویزای توافق‌نامه بین‌المللی

این ویزا ویژه نمایندگان دولت‌ها و مقام‌های دیپلماتیک است و بین 60 روز تا دو سال اعتبار دارد.

ویزای نیروی کار مذهبی

این ویزا با دعوت‌نامه‌ای از سوی یک نهاد مذهبی برای متقاضیانی که درخواست کار در آن را دارند، صادر می‌شود و می‌تواند تا 28 ماه اعتبار داشته باشد.

ویزای نیروی کار فصلی

مدت این ویزا شش ماهه بوده و بیشتر شامل کارگران فصلی است و امکانی برای استخدام دائمی و تمدید ویزا وجود ندارد.

ویزای طرح استعدادیابی جوانان

جوانان بین 18 تا 30 سال از کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزلند، هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان امکان استفاده از این ویزای کاری و اقامت دو ساله را در انگلستان دارند.

ویزای نوآوری بریتانیا

کسانی که طرح‌های مبتکرانه به ثبت رسانده یا نوآوری خاصی در کارنامه داشته باشند، می‌توانند ویزای سه ساله نوآوری بریتانیا را بگیرند و همراه خانواده در این کشور زندگی کنند. آنها باید بتوانند سرمایه کار نوآورانه خود را فراهم کنند، که چیزی در حدود 500هزار پوند است.

ویزای استارت‌آپ انگلستان

برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ، ابتدا می‌بایست از سوی یک مؤسسه آموزشی یا شرکتی برجسته و خوشنام برای دریافت ویزا اقدام کنید. شرایط این ویزا همانند ویزای نوآوری است. با این تفاوت که نیاز به سرمایه ندارد.

ویزای استعداد جهانی

متقاضیان این ویزای کاری انگلستان که مورد تأیید طرح حمایتی سازمان پژوهش و نوآوری انگلستان هستند، پس از تایید وزارت کشور می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. این ویزا اقامتی پنج ساله را به فرد و خانواده می‌دهد.