مشاغل حوزه نظافت و بهداشت

مشاغل حوزه نظافت و بهداشت پس از محدودیت‌های کرونایی، مورد نیاز مبرم خواهند بود

پس از کاهش محدودیت‌های مرزی و بازگشت حضوری به مجامع، تعجب آور نیست که مشاغل حوزه نظافت و بهداشت موردنیاز مبرم خواهند بود. رستوران‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، ساختمان‌های اداری، و انبارها از جمله مکان‌هایی هستند که بهداشت فضای مربوط را در اولویت قرار خواهند داد تا کارکنان و مشتریان را تا حد ممکن ایمن نگه دارند. بسیاری از مشاغل و سازمان‌ها همچنین به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید در راستای دستیابی به بهترین نتایج در زمینه بهداشتی هستند.

کارمندان این مشاغل به طور کلی، در گروه «general labour» قرار می‌گیرند.

فرصت‌های شغلی

بدیهی است که مشاغل مربوط به «نظافت و بهداشت» تا زمان بازگشایی مکان‌های عمومی، محدودیت‌هایی در پذیرش کارکنان خواهند داشت. با این وجود، مشاغل این بخش در سراسر کانادا، موردنیاز هستند، و موقعیت‌های شغلی کوتاه مدت/ بلند مدت و پاره وقت/ تمام وقت را در اختیار افراد قرار می‌دهند. دو مورد از اصلی‌ترین این مشاغل به شرح زیر است:

 

  • نظافت کنندگان عمومی (general labour cleaner)

افراد مشغول در این بخش، ممکن است مجبور به کار در محیط‌های خاص باشند. (برای مثال، فضاهای سرد). به علاوه، آنها باید آمادگی انجام چند فعالیت را به طور همزمان داشته، و افراد منظم و متعهدی باشند. نظافت‌کنندگان عمومی معمولاً به صورت تمام وقت مشغول به کار می‌شوند.

 

  • نظافت‌کنندگان صنعتی (industrial cleaner)

این افراد مسئول نگهداری و تمیز کردن تأسیسات تولیدی شرکت‌ها هستند. اینگونه افراد توجه بالایی به جزئیات دارند، و از کار تیمی و برنامه ریزی شده لذت می‌برند. آنها همچنین باید توانایی کار با ابزار و وسایل پرفشار صنعتی را داشته باشند، و گاهاً ملزم به داشتن سابقه کار موردنظر هر شرکت خواهند بود.

 

وظایف: General Labour

نظافت کنندگانی که در بخش «general labour» فعالیت دارند، معمولاً در مغازه‌ها، انبارها، یا فضاهای مشابه مشغول به کار می‌شوند. این افراد ممکن است لازم باشد از کفش و لباس محافظ استفاده کنند. در طی یک روز کاری، آنها موظف به تمیز نگه داشتن تجهیزات یا محیط کار خواهند بود.

 

متوسط ​​حقوق

افرادی که در این مشاغل، مشغول به کار هستند، در اکثر موارد حقوق ساعتی دریافت می‌کنند. این کارگران معمولاً حداقل دستمزد را دارند، که از حدود 15 دلار تا 19 دلار در ساعت، متغیر است. افرادی که تجربه بیشتری کسب می‌کنند، ممکن است نقش‌های «سرپرست» را به عهده بگیرند، یا به بخش‌های تخصصی‌تر منتقل شوند. بدیهی است که در این موارد، حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

 

آینده شغلی

افراد در مشاغل «general labour»، به غیر از فعالیت‌های مربوط به نظافت و بهداشت، امکان کار در سایر بخش‌ها را نیز خواهند داشت. برخی از صنایعی که به این افراد نیاز دارند، شامل خرده فروشی و انبارداری، نگهداری تجهیزات، و غیره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed