تفریحات و سرگرمی‌های کشور کانادا را بشناسید

کانادا به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان و دومین کشور بزرگ دنیا، برای مردم خود و توریست‌ها، تفریحات و سرگرمی‌های فراوان و تجربیات بی‌نظیر دارد. این سرزمین زیبا با طبیعت سرشار از شگفتی خود می‌تواند هر انسانی را سرِ ذوق بیاورد و از آنجا که یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان هم هست، دسترسی به انواع سرگرمی‌ها در آن برای همگان با هر بودجه‌ای فراهم شده است. 

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و از همین الان دارید فکر می‌کنید روزهای فراغت خود را چطور بگذرانید، این مقاله را تا انتها بخوانید! اینجا تعدادی از سرگرمی‌های رایج در این کشور و میانگین هزینه تفریحات در آن را بررسی کرده‌ایم. 

فهرست عناوین

سرگرمی‌های رایج در کشور کانادا

وقتی وارد کانادا می‌شوید، احتمال زیادی وجود دارد که در مرز از شما بپرسند ماهیت و دلیل سفر شما چیست؟ پاسخ شما چه برای کسب و کار باشد، چه اوقات فراغت یا دیدار با دوستان و اقوام و یا تحصیل در دانشگاه، آنچه واضح است، گشت‌و‌گذار در میان طبیعت کانادا و یا انجام یکی از فعالیت‌های تفریحی رایج در این کشور یکی از اهداف شما است. 

بر اساس آماری که از مسافران به کانادا جمع‌آوری شده، مردم به هر دلیلی به کانادا بیایند، حتما در یکی از فعالیت‌های زیر شرکت می‌کنند:

  • حضور در یک جشنواره یا نمایشگاه یا رویدادهای فرهنگی 
  • بازدید از باغ‌ وحش، آکواریوم، باغ گیاه‌شناسی، مکان تاریخی، پارک ملی، موزه یا گالری هنری
  • تماشای ورزش یا شرکت در بازی

تفریحات ورزشی در کانادا

کانادایی‌ها دارای سبک زندگیِ بسیار فعالی هستند و اغلب در تمام سال فعالیت‌های ورزشی در اولویت آن‌هاست. برخی از این تفریحات محبوب عبارتند از فوتبال، هاکی، بیسبال، بسکتبال، والیبال، شنا، صخره نوردی، رقص، پیاده روی، کمپینگ، دوچرخه سواری، اسکی، اسنوبورد و ورزش‌های آبی.

وجود رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها در بسیاری از نقاط کشور، ورزش‌های آبی مانند ماهیگیری، اسکی روی آب، قایق‌سواری، کایاک‌سواری و قایقرانی را نیز بسیار رایج کرده است. کانادا همچنین دارای تفرجگاه‌های کوهستانی درجه یک مانند کوه‌های ویستلر و بلک کامب در بریتیش کلمبیا و بنف و دریاچه لوئیز در آلبرتا است.

پیاده روی در مسیرهای شگفت انگیز کانادا

در میان فعالیت‌های خارج از منزل، پیاده‌روی یک نقطه اشتراک در میان کانادایی‌ها و مهاجرانی است که با چنین سبک زندگی سازگار هستند. اگر آب و هوا اجازه دهد، می‌توان این کار را در طول سال به راحتی انجام داد.

ترانس کانادا تریل (The Trans Canada Trail) همانطور که از نامش پیداست یک مسیر تفریحی است که تمامی استان‌ها و قلمروهای کانادا را به هم متصل می‌کند. در زمستان برای همه دوچرخه‌سواران، دوندگان و اسکی بازان، فعال است. این مسیر، بخش بزرگی از کشور را در بر می‌گیرد و به طور مداوم در حال گسترش است.

حتی بسیاری از دانشگاه‌های کانادا هم دارای مسیرها و کلوپ‌های پیاده‌روی هستند که راهی امن و سرگرم‌کننده برای کاوش در طبیعت وحشی کانادا به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهند که اکثرا از راهنمایی آگاه در محیطی تحت نظارت و ایمن، بهره‌مند هستند. 

اسکی و اسنوبورد، تفریح محبوب کانادایی‌ها

اسکی و اسنوبورد هر دو از تفریحات محبوب کانادایی هستند. حتما امتحانش کنید!

پیست‌های اسکی در کانادا آنقدر مجهز و زیبایند که در سرتاسر جهان معروف هستند. بسیاری از آن‌ها دور از شهر نیستند، بنابراین برای یک تعطیلات آخر هفته، زمان مناسبی برای این تفریح دارید. فصل اسکی بسته به شرایط آب و هوایی از اوایل نوامبر تا آوریل ادامه دارد. توجه داشته باشید که لباس اسکی مناسب برای گرم ماندن و لذت بردن از این فعالیت فوق‌العاده زمستانی موردنیاز است.

پیست اسکی Whistler در رشته کوه ساحلی بریتیش کلمبیا واقع شده است و تنها دو ساعت با ماشین از ونکوور فاصله دارد. همین باعث شده ویستلر به تفرجگاه کوهستانی شماره یک در آمریکای شمالی تبدیل شود.

خوردن غذاهای لذیذ این منطقه و تفریحات شبانه آن تنها دو مورد از دلایل زیادی است که برای بازدید از استراحتگاه‌های ویستلر دارید.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در کانادا را دیده‌اید؟

سافاری خرس قطبی در مانیتوبا

اغلب اوقات نمی‌توانید با یک خرس قطبی وحشی روبرو شوید، شاهد یک روباه قطبی باشید یا به رقص نورهای شمالی در آسمان شب نگاه کنید. اما شهر چرچیل در کانادا، که به عنوان پایتخت خرس‌های قطبی جهان در نظر گرفته می‌شود، جایی است که می‌توانید هر سه مورد را انجام دهید. این شهر منزوی در استان مانیتوبا، در قطب شمال کانادا واقع شده است و همین دوردستی است که به آن جذابیت می بخشد.

برای رویارویی با خرس‌های قطبی وحشی که در چند متری شما ایستاده‌اند، ماجراجویی Tundra Buggy را امتحان کنید. این وسیله به شما امکان می‌دهد نه تنها خرس‌های قطبی و روباه‌های قطبی را از نزدیک ببینید، بلکه جغدهای برفی، کاریبو و دیگر حیات‌وحش‌های باورنکردنی را نیز مشاهده کنید.

پرشی هیجان انگیز در بانجی جامپینگ اتاوا

اگر در طول سفر خود از اتاوا دیدن یا در این شهر زندگی می‌کنید، از مرکز شهر 20 دقیقه مسیر انحرافی داشته باشید و به سمت «The Rock» بروید. اینجا معروف‌ترین سایت بانجی جامپینگ در کاناداست. این بانجی با ارتفاع 200 فوتی همچنین بالاترین پرش را در سراسر ایالات متحده و کانادا ارائه می‌دهد.

شفق شمالی را ببینید

شفق‌های بیضی شکل در بیشتر مناطق کانادا قابل مشاهده است. برخی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی) استان های بریتیش کلمبیا، یوکان، ساسکاچوان شمالی، نیوفاندلند، مناطق شمال غربی و نوا اسکوشیا هستند.

نقشه‌ای که توسط Canadian Geographic منتشر شده، نشان می‌دهد که بهترین مکان‌های کانادا برای دیدن رنگ‌های خیره‌کننده شفق شمالی دقیقاً کجاها هستند. به یاد داشته باشید که برخی از استان‌های شمالی دورافتاده‌تر، آفتاب نیمه‌شب را در تابستان تجربه می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید شفق را در زمستان ببینید، زمانی که آسمان صاف و تاریک است به این مناطق سفر کنید. 

تماشای نهنگ‌های زیبا در اقیانوس آرام

اگر در ونکوور اقامت دارید، شانس شرکت در تور تماشای نهنگ‌ها با شما یار است. یکی از بهترین تورها در این شهر، تور Wild Whales است که از جزیره گرانویل در مرکز شهر ونکوور حرکت می‌کند. این تور به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که حیات وحش متنوعی را که در سواحل اقیانوس آرام پراکنده است، ببینند. میانگین طول سفر بین 3 تا 7 ساعت متغیر است. فراموش نکنید که برای دیدن تعدادی پرنده دریایی به بالا نگاه کنید. احتمالا می‌توانید گونه نادر عقاب طاس گریزان را هم ببینید.

از آبشار نیاگارا دیدن کنید

آبشار نیاگارا یکی از آبشارهای نمادین جهان است و به راحتی می‌توان فهمید که چرا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری روی کره زمین است. حتی با وجود شهرت کانادا برای زیبایی‌های طبیعی خیره کننده، آبشار نیاگارا مانند جواهری در این تاج، خودنمایی می‌کند.

تورهای زیادی می‌توانند شما را به آبشار ببرند و یکی از معتبرترین آن‌ها، تور دیدنی‌های آبشار نیاگارا (Niagara Falls Sightseeing Tours) است. تورهای 5 تا 6 ساعته آن‌ها تمام نقاط برجسته آبشار نیاگارا را به شما نشان می‌دهد و هم‌چنین گروه‌هایی را بر فراز آبشارها می‌برند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهند تا سوار قایق معروف Maid of the Mist شوند.

از رشته کوه‌های راکی بالا بروید

رشته کوه راکی کانادا در بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار دارد. رشته کوه‌های راکی دریاچه‌های فیروزه‌ای خیره‌کننده، طبیعت بیابانی چشمگیر و حیات وحش متنوع را گرد هم می‌آورد. برای کمک به شما در کوه‌های راکی، سایت Summits of Canada اطلاعات زیادی را نه تنها در مورد کوه‌های راکی، بلکه سایر رشته کوه‌ها در سراسر این کشور ارائه می‌دهد.

پارک ملی بنف در کلگری که بخشی از رشته کوه‌های راکی کاناداست، تنها یک ساعت و نیم با شهر فاصله دارد. این واقعیت که این پارک در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، اهمیت و زیبایی طبیعی آن را نشان می‌دهد و بازدیدکنندگان از پارک می‌توانند از طریق مسیرهای 1600 کیلومتری آن را کشف کنند.

در بلندای برج CN تورنتو راه بروید

بلندترین جاذبه تورنتو، برج CN، با ارتفاع 553 متر است. از روی این برج ارتباطاتی، سراسر شهر قابل مشاهده و مترادف با خط افق تورنتو است. چیزی که این جاذبه را بسیار خاص می‌کند این است که بازدیدکنندگان می‌توانند در برج CN به پیاده‌روی بر روی لبه آن و اطراف سقف بروند.

تفریح و سرگرمی در کانادا چقدر خرج برمی‌دارد؟

مثل بسیاری از نقاط دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته و مرفه، کانادا هم برای طیف متنوعی از درآمدها، تفریحات و سرگرمی‌های مقرون‌به‌صرفه دارد. هزینه‌های زندگی در کشور کانادا از استانی به استان دیگر و از شهری به شهر دیگر می‌تواند متفاوت باشد. اغلب شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور در رده گران‌ترین شهرهای دنیا هستند. اما به این معنا نیست که نمی‌توانید با درآمدی متوسط، زندگی خوبی داشته باشید یا از تفریحات محروم شوید. 

به طور میانگین، صرف غذا در یک رستوران معمولی حدود 19 دلار کانادا هزینه دارد. اگر بخواهید دو نفری یک وعده غذای خوب در یک رستوران میان‌رده صرف کنید، بین 50 تا 130 دلار کانادا خرج برمی‌دارد. یک وعده غذای مک‌دونالدی هم با 11.5 دلار کانادا قابل تهیه است. 

با خرج کردن حدود 23 تا 99 دلار کانادا (بسته به امکانات) می‌توانید برای ثبت‌نام در یک باشگاه ورزشی اقدام کنید. برای اجاره یک ساعته زمین تنیس با دوستانتان حدود 20 تا 35 دلار کانادا نیاز دارید و هم‌چنین اگر بخواهید در تعطیلات آخر هفته به سینما بروید، یک بلیط حول و حوش 12 تا 18 دلار کانادا هزینه دارد. 

کانادا کشور زیبایی‌های طبیعی و فعالیت‌های جمعی و دوستانه است. مردم این کشور به خلق و خوی مهربان و خوش‌گذرانی شهرت دارند و با وجود تعداد زیاد مهاجران، این کشور تبدیل به یکی از مناطق چند فرهنگی و مهاجرپذیر دنیا شده است. سطح رفاهی کانادا این اجازه را به اقشار مختلف مردم می‌دهد که در هر سطح اقتصادی و درآمدی، بتوانند آخر هفته خوبی داشته باشند. در نهایت اگر به هر دلیلی نمی‌توانید هزینه زیادی برای سرگرمی‌های خود در کانادا کنار بگذارید، همین که قدم از خانه بیرون بگذارید، حتما به پارک یا یک محیط طبیعی زیبا و دلپذیر برمی‌خورید که می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند. 

Telegram
LinkedIn