آشنایی با موسسات کاریابی کشور آلمان

زندگی در آلمان نیازهای مختلفی دارد که شامل تخصص، پرداخت هزینه و … می‌شود. درصورتی‌که شرایط کارکردن در آلمان را دارید بهتر است ابتدا نگاهی به موسسه‌ها و وب‌سایت‌های کاریابی در این کشور داشته باشید. در این مطلب کامل، تعدادی از بهترین موسسات کاریابی آلمان معرفی شده تا به‌عنوان راهنما از آن استفاده کنید. در این مطلب علاوه بر اینکه وب‌سایت‌های کاریابی به‌خوبی توضیح داده شده‌اند، کاربرد هرکدام هم مشخص شده تا بهتر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

فهرست عناوین

موسسات کاریابی چه کاربردی دارند؟

برای کارکردن در هر کشور خارجی، باید فرصت‌های کاری را پیدا کنید و با یک شرکت قرارداد کاری ببندید. تعداد شرکت‌های کوچک و بزرگ در آلمان آنقدر زیاد است که بررسی همه آن‌ها ممکن نیست. از سوی دیگر، همه این شرکت‌ها به نیروی کار ماهر نیاز دارند و به همین دلیل موسسات کاریابی ایجاد شده اند تا کارجویان بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند. شرکت‌ها نیز می‌توانند با استفاده از این موسسات نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کنند.

همه موسسات کاریابی یک وب‌سایت دارند که افراد مختلف می‌توانند وارد آن شده و دنبال کار باشند. در بیشتر وب‌سایت امکان جستجو بر اساس عنوان شغلی، حوزه کار و حتی شهری که می‌خواهید در آن کار کنید وجود دارد. به دلیل استقبال گسترده از این وب‌سایت‌ها تعداد آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

آشنایی با موسسات کاریابی آلمان

کشور آلمان سال‌های زیادی است که مهاجران و نیروی کار خارجی زیادی وارد آن شده است و در حال حاضر یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری است. اقتصاد پویای آلمان باعث شده تا فرصت‌های کاری در این کشور زیاد باشد و در مقابل نیز موسسه‌ها و شرکت‌های زیادی در زمینه کاریابی ایجاد شوند. همه این وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها به نیروهای آلمانی و غیر آلمانی کمک می‌کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در ادامه بهترین و معتبرترین موسسات کاریابی آلمان معرفی شده‌اند:

  • اولین گزینه وب‌سایت stepstone.de است و یکی از بهترین و بزرگ‌ترین موسسه‌های کاریابی در کشور آلمان محسوب می‌شود. این وب‌سایت آنقدر معتبر است که حتی خود آلمانی‌ها نیز برای پیداکردن کار از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این وب‌سایت مزیت‌های زیادی دارد که شامل جستجوی پیشرفته، تعداد بالای فرصت‌های کاری و رابط کاربری مناسب است.
  • گزینه دیگری که به شما معرفی می‌کنیم وب‌سایت jobs.meinestadt.de است و یکی از گزینه‌های خوب برای پیداکردن کار در آلمان محسوب می‌شود. مزیت استفاده از این وب‌سایت دسته‌بندی مناسب است که در زمان ورود به وب‌سایت متوجه آن خواهید شد. در این وب‌سایت فرصت‌های شغلی زیادی بر اساس حوزه‌های کاری مختلف مانند بهداشت، لجستیک، مدیریت، مشاغل فنی و … قرار گرفته است. همچنین امکان جستجو بر اساس عنوان شغلی و منطقه جغرافیایی هم وجود دارد که باعث می‌شود جستجوی کارجویان دقیق‌تر باشد.
  • وب‌سایت de.gigajob.com نیز یک گزینه مناسب محسوب می‌شود و کارکردن با آن ساده است. برای استفاده تنها باید وارد سایت شوید و موقعیت شغلی را بر اساس شهر یا در کل آلمان جستجو کنید. بعد از آن می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تر مانند مرتب کردن بر اساس تاریخ یا تنظیم نوع استخدام را اعمال کنید.

وب‌سایت‌های پیشرفته‌تر

  • وب‌سایت jobkurier.de یکی از موسسات کاریابی آلمان است که قابلیت‌های زیادی دارد. برای مثال می‌توانید فاصله تا شهر مورد نظر را تنظیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند مشاغلی را پیدا کنید که در یک فاصله معقول تا شهر باشند و به ‌این ‌ترتیب برای ساکن شدن در آلمان و اجاره یا خرید خانه در این کشور دست شما بازتر خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید از پیشنهادهای شرکت‌های برتر نیز باخبر شوید و با این کار حقوق و مزیت‌های بهتری در یافت کنید و رزومه و مهارت شما نیز با کارکردن در این شرکت‌ها بهتر خواهد شد.
  • اگر دنبال تنوع کاری هستید، بهتر است از وب‌سایت anzeigen.ru-geld.de/en/job استفاده کنید. اولین مزیت آن وجود زبان انگلیسی در کنار آلمانی است که باعث می‌شود جستجو راحت‌تر شود. علاوه بر این، تنوع مشاغل در این وب‌سایت بالا است و شامل تمام‌وقت، پاره‌وقت، کارآموزی، دورکاری و … می‌شود.
  • وب‌سایت xing.com/jobs نیز هم دارای نسخه آلمانی و هم انگلیسی است. این وب‌سایت مشاغل برتر، شهرهای برتر برای کار و رشته‌های محبوب را شناسایی کرده و به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شود تا اطلاعات آن قابل‌استفاده باشد. اگر دنبال کارکردن در آلمان هستید می‌توانید از این وب‌سایت نیز استفاده کنید.
  • وب‌سایت BUND.DE توسط دولت آلمان راه‌اندازی شده و شرکت‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. در این وب‌سایت علاوه بر اینکه اطلاعات زیادی در اختیار کارجو و کارفرما قرار می‌گیرد، برای کاریابی هم قابل‌استفاده است. این وب‌سایت را در کنار سایر موسسات کاریابی آلمان قابل استفاده کنید زیرا به شما کمک می‌کند اطلاعات کامل‌تری در اختیار داشته باشید.

وب‌سایت‌های تخصصی

وب‌سایت jobware یکی از بهترین و مناسب‌ترین وب‌سایت‌ها برای پیداکردن کار در آلمان است و یکی از محبوب‌ترین موسسه‌های کاریابی در کشور آلمان محسوب می‌شود. به‌محض ورود به وب‌سایت یک نوار جستجو در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به‌راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی از مزیت‌های این وب‌سایت وجود دسته‌بندی‌های شغلی است و می‌توانید بر اساس حوزه کاری خود به دنبال شغل مناسب باشید. بیشتر تمرکز این وب‌سایت بر روی مشاغل مدیریتی است اما گزینه‌های دیگر هم وجود دارد.

اگر دنبال مشاغل تحقیقاتی و دانشگاهی هستید می‌توانید از وب‌سایت academicjobseu استفاده کنید. در این وب‌سایت موقعیت‌های شغلی مختلف مرتبط با دانشگاه قرار گرفته و یکی از موسسات کاریابی آلمان به شما می‌رود. زبان سایت انگلیسی است و به همین دلیل بهتر می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. به دلیل اینکه مقطع دکتری در بیشتر کشورهای اروپایی از جمله آلمان یک شغل محسوب می‌شود، می‌توانید موقعیت‌های شغلی دکترا را هم در این وب‌سایت شناسایی کرده و باتوجه‌به نیاز و سلیقه خود برای یکی از آن‌ها اقدام کنید.

اگر برنامه‌نویس هستید و یا در حوزه فناوری اطلاعات تخصص دارید، وب‌سایت jobs.heise.de بهترین گزینه برای شما است. در این وب‌سایت مشاغل مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفته و متخصصان این حوزه می‌توانند از بین فرصت‌های کاری مختلف دنبال بهترین مورد باشند. مزیت استفاده از این وب‌سایت تخصصی بودن آن است زیرا تنها روی یک حوزه خاص تمرکز دارد به همین دلیل می‌توانید مشاغل بیشتری در زمینه فناوری اطلاعات پیدا کنید.

اگر وقت کافی برای مشاغل تمام‌وقت ندارید و می‌خواهید دنبال فرصت‌های کاری پاره‌وقت باشید، وب‌سایت stellenmarkt.de همان چیزی است که باید دنبال آن باشید. در این وب‌سایت هم مشاغل تمام‌وقت و هم پاره‌وقت قرار گرفته‌اند و برای دانشجوهایی که فرصت کافی ندارند یک گزینه مناسب است. مهم‌ترین مزیت این وب‌سایت حرفه‌ای بودن آن است و با استفاده از آن می‌توانید حتی در بهترین شرکت‌های آلمانی کار پیدا کنید.

فرصت‌های شغلی حوزه‌های مختلف در آلمان را دیده‌اید؟

سایر موسسات کاریابی آلمان

گزینه‌های دیگری در اختیار شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر موسسه دیگری در میان گزینه‌هایی که معرفی شده نبود به معنی این نیست که اعتبار ندارد و نباید از آن استفاده کنید. همانطور که گفته شد تعداد موسسه‌های کاریابی در کشور آلمان زیاد است و به همین دلیل نمی‌توان همه آن‌ها را بررسی کرد. گزینه‌هایی که به شما معرفی شد درمیان بهترین شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها برای پیدا کردن کار هستند و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نتیجه‌گیری 

به دلیل وضعیت مناسب اقتصاد آلمان، تعداد موسسه‌های کاریابی در این کشور بسیار زیاد است و دلیل آن هم تعداد بالای فرصت‌های کاری در آلمان است. این کشور یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا را در اختیار دارد و اگر می‌خواهید در آن مشغول کار شوید، باید دنبال موقعیت‌های شغلی مناسب باشید. در این مطلب تلاش شد تا بهترین موسسات کاریابی آلمان را معرفی کرده و کاربرد هرکدام را هم توضیح دهیم. 

Telegram
LinkedIn